takze som zistil, ze variabilne turba VB sa daju uregulovat na 1,65 len do urciteho vykonu. vlasne asi okolo nejakych +200hp. 1,5 mozne len (odhadom) okolo nejakych 180hp(mozno 170, alebo este menej). je to zavisle od energie vyf plynov, ktore maju priamu umeru s vykonom daneho motora.
konkr som robil pokus na fabii RS-130hp a zrychlenie na mokrej vozovke bolo 13,3 nameranych vo VAG. pri tomto zrychleni - teda vykone nie je mozne na VB sa priblizit ku hodnotam 1,5 bar v max vykone. je to dane prietokom plynov cez vyf turbinu a hlavne tym, ze lopatky mozno otvorit len po urcity uhol. pre uplne objasnenie mozem zmerat uhol otvorenia lopatiek na variabilnom turbe, lebo uhol ma stanoveny vseobecne pri kazdom variabilnom.
bez prob sa da dosahovat pri takom vykone tlak nas vzduchu vyssi ako 1,65bar. 2 bar tam bude fukat pri ori softe, ak sa namontuje turbo VB namiesto KKK a soft sa vymeni za ori 150hp seat leon. lenze motor bude padat do nudzakov, ked nik neurobi dalsie zmeny v softe(to len pre ilustraciu faktov).
pri snahe dosiahnut tlak 1,5 pri takom vykone sa take male otacky turba nepodarilo dosiahnut, lebo je to velmi male turbo na ten naladeny vykon a aj po odhadovanom privreti asi 30 stupnov lopatiek(n75 off), bola energia plynov stale taka vysoka, ze turbo dosahovalo otacky vyssie ako ma naladene - moze dosiahnut v seriovom motore seat leon 150hp.
mytus ze pri vyssom vykone sa da dosiahnut nizky tlak (VBckom) je nepotvrdenym mytom. naj by bolo asi doplnit fakty otackomerom turba a merat bez korekcie natacania lopatiek - s pribudajucim vykonom, teda energiou vyf plynov. kazdy asi pozna kto je znaly, polohu tiahla, vzhadom ku tabulke natacania lopatiek. verifikacia sa robila aj mechanicky, no s negativnym vysledkom. vykony motora su informativne a vlasne len odhadovane.. v tejto zime je dolezite zrychlenie na vode pri dazdi a nasledne zrychlenie s vahou auta fabia- 1500 kg a zrychlenim nameranym vo VAG.
kazdy kto bude pisat ot bez patricnych dokazov bude upozornovany a jeho prispevky nakoniec neprospeju jeho blahu. uvitam doplnujuce info ku tejto problematike, ci priamo ku tejto teme. dakujem za pochopenie.v ziadnom pripade sa v tejto teme nebudu podporovat prispevky laikov, ktory maju skusenost s vyssimi tlakmi a vykonmi. skor korektnost ku danej teme.
sprtam sa v motoroch.