P0215 - Engine Shutoff Solenoid Malfunction - VYRIEŠENÉ !

Poslaťod prevod » 18 Apr 11, 17:22:38

DOPLNENÉ 26.04.2011 :
Povodne bola tema ohladom tlaku paliva , konecne som to vyriesil (vdaka Alpiners-ovi za tip ;) tak tu to nejako zhrniem , snad to pomoze niekomu :

Auto :
AR 156 , 2.4 JTD , 100 kW

Chyba :
P0215 - Engine Shutoff Solenoid Malfunction (podla FiatECUScan)
P0215 - Fuel Pump Circuit (podla AlfaDiag 3.3)

Prejavy :
Zacalo to tak ,ze nad cca 3000 ot./min. to prestalo tahat a nad 4000 ot. som sa uz nedostal. Okolo tych 3000 ot. to aj zacalo vibrovat s autom (som prekvapeny ,ale po vyrieseni to uz nevibruje - myslel som ,ze to robi homokineticky klb)
Neskor mi to zacalo zdochynat , najprv asi 2x v neutrali - volnobeh si to drzalo a ked som sa chcel pohnut tak to zdochlo. Vzapati na to som nastartoval asi na 8 pokus a potom to cca 1-2 dni islo v pohode.
Potom mi to zdochynalo uz aj za jazdy - uz si presne nepamatam ci to zdochlo po vyradeni ,alebo ked som mu daval knedlik , kazdopadne nie je to nic prijemne ked umrie v 120-tke ;)
No a nakoniec som uz nevedel ani nastartovat (vid nizsie "povodny prispevok")

Riesenie :
Stacilo prachsproste vycistenie DRV ventilu ;) Ako som sa uz dozvedel , je to regulator tlaku paliva a nachadza sa na vysokotlakovom cerpadle. Fotky su nizsie. Cistil som ho technickym bezninom s kefkou a potom som ho prefukol kompresorom (klasika na fukanie gum). Treba davat akurat pozor aby ste neurvali tesnenie netreba to cistit handrickou (hlavne verzie s tym mikrositkom - vlastne tie by sa podla niektorych nemali cistit vobec ,ale rovno menit) a malo by to byt v pohode.


PôVODNÝ PRÍSPEVOK :
Zdravim Vas vsetkych ,

alfa mi nenastartovala (chytila a hned vzapati zdochla) opakoval som to dokym som nevybil baterku (kedze , nie je tip top , tak mi ju vybilo po piatom pokuse).
Po nabiti :
1.pokus = chytilo a hned zdochlo (vid graf start.csv)
2.pokus = chytilo krasne na supu , chvilku slo , potom som na volnobehu kusok pridal a ked klesali otacky tak zdochlo (vid graf start2.csv)
3.pokus = chytilo a islo dokym som nevypol motor (vid graf start3.csv)

Potom som to este vyskusal 2x a islo to dokym som nevypol motor.
Este to druzgnem na graf pod zatazou , prihodim graf vecer.

Hlavou mi vrta akurvat ten (podla mna) velky rozdiel medzi pozadovany a skutocnym tlakom paliva ? Je to normalne ?

P.S.: v grafoch mi padaju otacky a tlak paliva na nulu ,pri zapojenom pocitaci jednoducho merane hodnoty na chvilocku zmizli/blikli. Skuste to nebrat v uvahu , neviem ci je to captavy kabel , captava riadiacka , alebo som captavy ja ;)

Dik za odpovede.
Nemáte oprávnenie prezerať súbory priložené v tomto príspevku.
Naposledy upravil prevod dňa 26 Apr 11, 21:23:28, celkovo upravené 2
Alfa Romeo 156 (1999) , 2.4 JTD , 100kW

prevod 


 
Príspevky: 10
Registrovaný: 02 Nov 10, 22:33:36

Poslaťod prevod » 19 Apr 11, 9:52:57

Neviete kde by sa mohol nachadzat "Engine Shutoff Solenoid valve" ? Niekde na cerpadle ?
Alfa Romeo 156 (1999) , 2.4 JTD , 100kW

prevod 


 
Príspevky: 10
Registrovaný: 02 Nov 10, 22:33:36

Poslaťod Alpiners2 » 19 Apr 11, 12:01:22

tipoval by som to na drv ventil. dosť častá závada na jtd motoroch.niekedy sa tam dostane len bordel a robí to potom zlobu. ďalej by som skúsil ešte inú diagnostiku, napr. texu alebo niečo iné. tie výpadky na nulové hodnoty robí buď diagnostika alebo problém v elektrike.
mpps, galetto, magpro2, VCDS, Lexia3, Fiat ecu scan, MB Star, BMW scanner,LabProg+, OpCom, autocom-cdp, bdm, super vag k+can, digiprog3 (firma jantolak)

Alpiners2 

Obrázok užívateľa
Site Admin
 
Príspevky: 1326
Registrovaný: 12 Jún 10, 12:44:35
Bydlisko: Rimavská Sobota

Poslaťod prevod » 19 Apr 11, 21:38:21

dik za odpoved. Nevies ci sa da este nejako overit / skontrolovat ten drv ventil ?
To je vlastne v druhom grafe ten Fuel Pressure Regulator ? alebo som uplne mimo ? ;)

Inak co si myslis o tom ,ze v tom grafe (vlastne aj v tom tretom) mam pozadovany tlak paliva podstatne nizsi ako skutocny ?
Alfa Romeo 156 (1999) , 2.4 JTD , 100kW

prevod 


 
Príspevky: 10
Registrovaný: 02 Nov 10, 22:33:36

Poslaťod Alpiners2 » 20 Apr 11, 18:38:53

áno, drv ventil je regulátor tlaku v raily. čekni to texou alebo nejakou inou diagnostikou. crack diagnostiky semtam diagnostikujú nezmysly :roll:
mpps, galetto, magpro2, VCDS, Lexia3, Fiat ecu scan, MB Star, BMW scanner,LabProg+, OpCom, autocom-cdp, bdm, super vag k+can, digiprog3 (firma jantolak)

Alpiners2 

Obrázok užívateľa
Site Admin
 
Príspevky: 1326
Registrovaný: 12 Jún 10, 12:44:35
Bydlisko: Rimavská Sobota

Poslaťod prevod » 26 Apr 11, 15:49:19

DOPLNENÉ : "Tak prisiel som na to ,ze niektore DRV su bez sitka , ako napriklad to moje 0281002243, takze nic som neulomil - chvalabohu - To len tak pre info ,ak by nahodou niekto stresoval takisto ako ja ;)".
---
PôVODNÝ PRÍSPEVOK :
hm , dnes som ho vybral , ze ho vyskusam vycistit ,ale nechyba mi tam nahodou to "sitko" na konci ?
Na nete som nasiel obrazky aj bez sitka na konci aj so sitkom, tak neviem.

Ja mam cislo 0281002243 - to som nasiel niekde na allegre v archive aukciu a tiez nemal to sitko na fotkach - len neviem ci ho nemal ulomene ..

A co som nasiel tak 0281002488 - tie maju sitka.

Dufam ,ze som ho neulomil ...kurvajat :roll:

Toto je moj (0281002243) :
Obrázok

Obrázok

Toto sitko myslim (0281002488) :
Obrázok
Alfa Romeo 156 (1999) , 2.4 JTD , 100kW

prevod 


 
Príspevky: 10
Registrovaný: 02 Nov 10, 22:33:36

Poslaťod Alpiners2 » 26 Apr 11, 21:30:28

tak som rád že sme ti dopomohli k vyriešeniu problému. ;)
mpps, galetto, magpro2, VCDS, Lexia3, Fiat ecu scan, MB Star, BMW scanner,LabProg+, OpCom, autocom-cdp, bdm, super vag k+can, digiprog3 (firma jantolak)

Alpiners2 

Obrázok užívateľa
Site Admin
 
Príspevky: 1326
Registrovaný: 12 Jún 10, 12:44:35
Bydlisko: Rimavská Sobota

Poslaťod alfik » 28 Apr 11, 8:46:08

Tak co ja mam info,tak 243 je bez sitka origo. Ale ten sa uz novy neda (asi) zohnat. Mozno v alfe,za nehorazne prachy. Namiesto toho je nahrada 488,ktora sitko ma. Avsak na jednom fore som sa docital,ze vymenil 243 za 488 a auto mu aj tak robilo picoviny. Musel to sitko odtial urvat a potom to bolo OK. Neviem ci je cez to sitko mensi tlak,to uz tam nejako nerozvadzal. Tolko moje poznatky.
Aby som este doplnil. Ja som mal tiez origo 243 a menil som za 488. A neni to uplne OK. Pokial pridavam plyn plynule do plna,taha v pohode do obmedzovaca. Ked ale dam napr. v 2400 ot kick down auto po chvili cukne,alebo zdochne. Zatial neni casu to nejako riesit,ale budem sa musiet do toho zavrtat a hladat suvislosti.
AR 156,2.4 JTD+Chip,EGR OFF

alfik 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 82
Registrovaný: 10 Mar 11, 12:17:51
Bydlisko: Vsetin---ČR.Považská Bystrica---SK


Späť na Údržba a technické problémy Alfa

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 10 hostia

cron