v zivote sa davka paliva neriadi tlakom turba. vsetky softy su rovnake, je jedno o ake auto ide. zatial som nevidel len soft s kamiona, ale myslim, ze do bude detto.
prietokomer to je zase druha vec. tam sa riadi davka prietokom. avsak soft ma taku stavbu, ze vaha je len poistkou na nedymivost. bez nej by mal fachcit ako s nou, ak ju odstavis. mzono tam budu nepatrne zmeny, ktore vsak neovplyvnia ekologiu.
ak by som mal vyjadrit, ze podlacoho sa riadi davka skor, tak tlak turba hra az 3 husle. soft sa skor opiera o prietok, ako o turbotlak. v skutocnosti sa davka opiera o turbotlak a nie turbotlak je zavisly na davke. soft dymivost uz nevie overit bez prietokomera.
Logicky? zvysim turbotlak a zvysim aj prietok. chces dokaz aj z benzinaka? 150hp turbobenzinaky okolo roku 2000 nemali vobec map senzor a rtiadili turbotlak podla prietokomera. v softe plati ako hlavna velicina PREPOCET. malokto si to vobec uvedomil. Tdi, Hdi a pod systemy sa vsak vobec neriadia ekologicky podla tlaku turba. na to je prietokomer a prepocet celeho softu na simulaciu prietokomera.
ty ak odstavis prietokomer, tak nepriradis map senzor. nezabudaj na dalsi fakt, ze ak sa roztrhla hadica na IC, tak auto dymilo a turbotlak tam nebol. preco? lebo mal davku taku ako patricny prietok.
soft ti akutat diagnostikuje, ci tlak narasta linearne a ci dosiahol zadane hodnoty. tot vsjo ohladom tlaku v sani.
tabulky a cely soft toto pisu jasne a niet sa na com hadat a domnievat. skratka tak to je.
nejdem to tu dalej rozpisovat. da sa to krasne vysvetlit, ak by sme si zacali rozoberat cast softu a vysvetlovali, ze co je na co.
sprtam sa v motoroch.