> Prave elektrolitom sa reguluje vodivost prudu a tym aj odber v amperoch
... aj si cital po sebe čo vlastne meleš? Skus to prosim ta odniest ucitelovi fyziky alebo chemie na prvej zakladnej skole co mas poruke a zasmejte sa spolu.
Pre vysvetlenie: nic take ako VODIVOST PRUDU neexistuje. Odber v amperoch je urcovany niecim hodne odlisnym ako vodivostou. Co ti hovori vedna disciplina ODPOR? Nedajboze v kombinacii s panom VOLTOM...
> Takze velke oci nemam

bol by som spokojny aj so znizenim o1,5 az 2l
velmi drzim palec - potom spravis jeden aj mne. Teraz ti dam strasne smutny ale realny priklad zo zivota:
1) rok 1996, oktavia 81kW, spotreba dosiahnutelna pod 5 litrov nafty na 100km, v extremne vyhodnych pripadoch pod styri litre (100km/h na dialnici, rozbehnuty, teply motor)
2) rok 2011, akekolvek dieslove auto si vyberes okrem polo 1.0tdi, vykon okolo 70-90kW, spotreba... cuduj sa svete pod 5 litrov nafty, v extremne vyhodnych pripadoch pod styri litre
povedz mi ci sa za poslednych 15 rokov podarilo globalnym firmam znizit spotrebu o 2 litre nafty - ja ti rovno poviem ze nie.
to je 15 rokov kde bojovali VSETKY automobilky na tomto svete co len dokazali. Stovky milionov ba miliardy dolarov, libier, eur a neviemcoho este isli do toho vyvoja, commonraily, trojnasobne vstrekovacie tlaky kvoli lepsej atomizacii (rozprasovaniu) paliva, sedem pracovnych cyklov na vstrekovanie vratane pre- a post-vstrekov... extremne zmeny technologie, extremne sracky sa popridavali, extremne peniaze preinvestovali a vysledok? Nech mame v globale o liter mensiu spotrebu ako pred 15 rokmi - a to som hadam aj vela povedal.
A ty by si bol "spokojny" s dvomi litrami dole len kvoli jednej flasticke a frekvencnemu menicu BEZ AKEJKOLVEK ZMENY TECHNOLOGIE CO MAS POD KAPOTOU? Noze sa skus este raz zamysliet... velmi silno...
a ja ti budem velmi silno drzat palce tak ako doteraz hoci viem aky bude vysledok.
PS: ja tiez viem mojim autom jazdit za 9 litrov a aj za 6 litrov. Jedno a to iste auto, tie iste trasy, akurat jazdny styl trochu iny. Tak len pozor aby si nepadol do takejto pasce.
PS2: co si myslis, preco si volvo [!], nissan a podobne automobilky kupuju motory od renaultu? Lebo si ich nevedia sami vyvinut, kamarade. Sranda velika? Bohuzial je to tak. Lacnejsie ich pride dat zarobit konkurentovi ako tlacit do toho sialene prachy na vyvoj. Preco si Opel kupuje motory od Fiatu? 1.9cdti 110kW a 88kW ci co je to za verziu. Preco BMW spolupracuje s francuzmi [!!!!] na vyvoji nejakeho konkretneho motora? LEBO NIE SU SCHOPNI SAMI ZNASAT NAKLADY NA VYVOJ. Neoplati sa im to, nedokazu to zaplatit. Preco VW zahodil PD technologiu a dnes montuje same commonraily? Pretoze CRka nedokazali sami vyvinut, museli ich kupit - najprv sa od 2003 do 2008 srali so Siemens/Continentalom, brat ti povie ako to dopadlo s 2.0tdi, potom sa srali s inymi dodavatelmi a nakoniec sklonili hlavicku, pysnu a bohatu, a kupili commonrail...
pretoze neboli nic schopni sami vyvinut !! Nieze vyvinut, ale neboli schopni spravit technologiu ktora by splnala emisie, ktora by nehucala ako traktor...
... a ty prides s uhorkovou flasou a dva litre spotreby dole. Super, nemozem sa dockat.
Firma/clovek ktory dokaze znizit spotrebu sucasnych motorov o liter sa v priebehu roku maximalne dvoch stane najbohatsim na svete. Bol by som rad keby si to bol ty.