od viktorddd » 30 Nov 11, 20:28:16
ten graf nemá nič spoločné s 525tds, sú to len tak odoka nakreslené čiary ktoré ukazuje firma neznalým zákazníkom
v 4000ot v žiadnom prípade nemá tdsko 105kW, to má až pri 4800, a aj krivka krútiaku je celkom zlá
k tej teórii motora tds, základ nemá v M52, o M52 sa ešte ani len nešepkalo keď sa vyvíjal M51D25, vývoj toho sa začal na konci 80. rokoch, približne rovnako s M50 benzínovými motormi, spoločné majú toľko že blok motora je podobný, aj jedno aj druhé majú reťazový rozvod, hydroštely, atď., tak ako boli napr. predošlé M20 a M21motory "príbuzné"
na vývoji motora M51 sa podieľali aj inžinieri z motorsport divízie, preto má napr. tdsková prevodovka takmer nezničiteľné synchrony, atď., ako za základ sa bral motor M21, od neho si M51 požičala typ vstrekovania, a niektoré ďalšie veci
čo má spoločné s benzínom, je tzv. benzínový priebeh, v roku 1990 keď sa prvýkrát objavil pod kapotou e34 525tds tak to bola špička medzi dieslami, veci na ktoré boli ľudia dovtedy u dieseloch zvyknutý tak na tento motor neplatili, kultúra a vyrovnanosť chodu sa nedala vôbec porovnať s inými nafťákmi, bol tichý, a hlavne že od cca 1800-2000ot. ťahá plynule a silno do 5000ot, pred 21rokmi to bola asi ešte väčšia bomba ako pred pár rokmi keď sa objavil motor 35d, a aj teraz keď má tento motor už najlepšie za sebou je s kultúrou chodu úplne niekde inde ako napr. tdipd
výkonu pomôže vgt turbo z M57 motoru, čiže 25d alebo 30d, ako tu bolo písané tak treba upraviť reguláciu z podtlakovej na pretlakovú, vyhodením katu a priechodnejším zadným tlmičom auto môže trošku ožiť v nižších otáčkach, ale zázraky netreba od toho čakať, najväčší prínos je zvukový, po vyhodení katu je trochu počuť turbo
chipovaním sa dá dosiahnúť tiež dosť veľa, a hlavne lepšia pružnosť aj pod 2000
ale základom sú správne nastavené rozvody, ja som správnym nastavením vačky, predvstreku a dávky paliva oživil minimálne 15mŕtvych koníkov, a hlavne to ide lepšie v nižších otáčkach, predtým to bolo pod 2000 doslova mŕtve a teraz to ide celkom slušne aj pod tými 2000mi, takže predbiehanie s autom je oveľa komfortnejšie nemusím podraďovať aby som mal vyššie otáčky