Projekt opel racing - oturbenie atmosféry

Poslaťod misso101 » 07 Jún 11, 9:13:19

miro22 ale určite nemal sériové piestyna tom golfe, ked mu tolko fukal však?
tak aké hrubé tesnenie by si nám poradil na tohto opla aby sme mu kusok upravili ten KP????

misso101 


 
Príspevky: 14
Registrovaný: 18 Máj 11, 9:05:41
Bydlisko: Rimavská Sobota

Poslaťod miro22 » 07 Jún 11, 15:23:28

mal seriove piesty a aj ojnice. cely motor bol seria, akurat som nacasoval vacky inak a upravil sanie, ale len aby som vychytal to, co vo vyrobe pokaslali.. vyfukovy system cely novy, ale nic moc tam zase nie je. ved vlasne preto nemal ani vela koni, "iba 250" odmeranych a 350Nm. ak by to bol upraveny motor, tak pri tom tlaku by mal do 400hp. ak chces dostat s motora jeho max hranicu, musis dobre vediet, ze co robis, lebo ak to dobre nenastavis a spravis niekde chybu, tak hned je po motore.. preto by som vam odporucal radsej kusok nizsi KP, lebo je bezpecnejsi a toleruju sa aj chyby do urcitej hranice.

vypocet na KP je nasledovny: objem valca + objem spalovacieho priestoru, deleno, objem spalovacieho priestoru.

odporucam dat do hornej uvrate piesty a odkubikovat to striekackou.. iba 1 pokus sa toleruje na jednom valci, lebo dalsi pokus uz bude klamat to, ze su nasiaknute steny kvapalinou a obsah sa znizi. to znamena, ze mate 4 pokusy. ventili musia byt zavrete na konkretnom valci. ja na vasom mieste by som tam dal KP 1:9, ale vy na vasom mieste by som radsej zvolil 1:8,5-1:8,8 KP. dost oddialite moznost na chybu.

kompresiu si vypocitate jednoducho, ked uz budete vediet, ze kolko je v reali na kubiky kvapaliny, odmerate vnutorny priemer tesnenia (vzdy je vedsi ako priemer valca), a napr 0,7mm hrubsie bude mozno 1:8,8.

osobne si myslim, ze treba najskor pochopit tie mapy v seriovej ecu, lebo seriova ecu benzinova to ma kusok inak, ako programovatelna, ale princip sedi. odporucal by som, aby ste sa naucili navod na nejaku programovatelnu naspamet a snazili sa to chapat. ak nepochopite princip, tak motor nikdy nevydrzi. to nepisem ale v zlom, ale ja som s tym presiel.. diesel je ovela lahsi, ako benzinak. za dalsie treba este lanbdameter, alebo egt meter. inak nemate sancu.
sprtam sa v motoroch.

miro22 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 317
Registrovaný: 24 Jún 10, 4:01:06

Poslaťod misso101 » 08 Jún 11, 9:35:03

fuuu tak tu je teda dosť informácii.
ďakujem, musíme si poriadne naštudovať čo si napísal, my chceme znížiť KP ako si spomínal lebo seriovy je veľmi vysoký.

misso101 


 
Príspevky: 14
Registrovaný: 18 Máj 11, 9:05:41
Bydlisko: Rimavská Sobota

Poslaťod viktorddd » 08 Jún 11, 12:34:47

a nad E85 ste nerozmýšľali? ten nebude detonovať ani s vyššiou kompresiou a so správne naladenou jednotkou sa z toho dá dostať ešte viac ako pri klasickom benzíne 95

a ešte jedna rada pre alpiners: zožeň si hlavu +komplet sacie parohy z motoru C16SE (astra F 1,6SI, staré corsy GSI, ....) je to motor 1,6i so 4bodovým vstrekom a 74kW v sérii, ale hlava bez problémov sadne na klasické 1,6i bloky, potom s tým 4bodom sa už dajú vyčarovať lepšie výkony, pri 0,7-0,8bar v pohode 200ps

viktorddd 


 
Príspevky: 25
Registrovaný: 03 Jan 11, 16:41:14

Poslaťod miro22 » 09 Jún 11, 0:52:58

ten e85 je dobry napad, len u nas nie su cerpacky. to palivo ma obrovsky potencial a v madarsku na tom frcia skoro vsetky zavodaky.. viktor dobre radi aj ohladom toho motora. :rr
sprtam sa v motoroch.

miro22 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 317
Registrovaný: 24 Jún 10, 4:01:06

Poslaťod misso101 » 09 Jún 11, 9:07:28

a ako je to potom s tými vstrekovačmi??? netreba na to náhodou druhú riadiacu jednotku na vstreky??? ako sa napoja 4 vstrekovače, ked ja mám jeden len? toto neviem ako by sme doladili....
nad týmto som už rozmýšlal aj predtým

misso101 


 
Príspevky: 14
Registrovaný: 18 Máj 11, 9:05:41
Bydlisko: Rimavská Sobota

Poslaťod miro22 » 10 Jún 11, 4:43:56

teoret by sa aj dalo, aby sa napojili 4 vstreky, len by si potreboval damos na dane auto a nastavit mozno vyssiu citlivost na davky, lebo mozno seria ma nastavenu uplne inu, ako by si potreboval zo 4mi vstrekmi. to ale znamena, ze by ti nemuselo auto ist na volnobehu, lebo by si nemal spravnu davku. mozno by si nepotreboval hybat s tymto parametrom, tazko povedat.. damos by ti to po 2 dnovom studovani povedal. :-) ak pouzijes vystup na trysku ako vstup na 4 mosfety, tak to bude nudzove riesenie, ale da sa. bude to vstrekovat, ale v nespravnom case.. ale pojde to.

programovatelna ecu ma zase vyhody v tom, ze na nej doladis cokolvek ovela rychlejsie a lahsie. kym spravis jedno nastavenie na seriovej, tak na programovatelnej spravis niekolko destatok a stovak nastaveni, lebo taku vlasne nastavujes po kabli a online.. hned vidis, co je v softe nastavene, a menis to za 2-3 sec...

ja som minule nastavoval jedneho benzinaka, ktory potreboval uplny remap palivovych map a trvalo to na seriovej ecu 2 dni a padlo tam na 130hp motore asi 40L benzinu(to bolo iba zakladne nastavenie, aby to chodilo).. kym som sa vychujil z jedneho logu a kym som to spravne pozadaval do tabuliek, tak na 1 pokus som minul asi 1-2 hodiny casu. ale dalo sa, no narocnost podlamna 100nasobne vyssia, ako pri programovatelnej. za dalsie, seriova to ma v tabulkach domotane a programovatelna to ma uplne jednoduche, ked chces. lenze kym by si zapojil a naucil sa to, co vsetko zvlada programovatelna, tak by som ta aj lutoval, lebo by si dostal uz po 3 dnoch totalne nervi.. lenze teraz sa da kupit ecu uz aj s hotovymi mapami, staci iba par nastaveni zmenit a volis si pocet vstrekov, kolko krat vstreknut, v akom case, typ sekvencie, opozdenie vstrekovaca, map-maf, system snimania s cidiel .... ja som zacinal tak, ze som musel stvorit cely soft, lebo hotovy soft neexistoval... tyzden som nevedel nastartovat auto. :-D dalsi som sa ucil, ze co a ako nastavit, aby to aj chodilo. :-D o rok som vedel naladit motor, aby vyhral zavod. pocas prveho mesiaca som skoro chytil prelezaniny, lebo som studoval v posteli, alebo v kresle a testoval vsetko simulatorom.. :-D skoro som zabudol chodit. pred tym som ale uz vedel, ze co a kde zhruba upravit na motore v mechanike.. ecu nie je vsetko.. ecu tazi z hardware. hardware je motor.

raz chcel jeden chlapik, aby som mu povedal, ze ake ecu pouzivam, ze ide zacat a o tyzden robil zo mna vola na nete, ze som ho odrbal, lebo vraj ta ecu je zla.. vopred som ho varoval, ze bude mat nervi..


takze odznovu: najskor si musis zvolit, ze aky vykon chces, potom kolko mas prachov a ci nebudes chciet kazdu chvilu do toho kafrat.. ak chces o 50-70% vyssi vykon a kasles na to, tak to sa da aj zo seriovou ecu( teda hociaky vykon sa da zo seriovou). v prvom rade musis vediet, ze co znamenaju mapy v softe a nielen sa domnievat, potom musis mat lambdameter a v poslednom rade musis vediet ako na ten motor, aby vydrzal ladenie..

ak vies, ze budes narocnejsi, tak 2L motor, 16ventil a zmierit sa zo sumou 2000€ pre najskromnejsi zaciatok. kupovat vzdy vec, ktora je stavana na ovela vyssi vykon, aby si nemusel dookola kupovat to iste, ale do vyssieho vykonu. samozrejme pre narocnejsieho volit programovatelnu ecu. ak by si po 2 rokoch potom povedal, ze si akotok spokojny s motorom, tak by si naratal okolo 15tis € v motore a vykon by mal okolo 500hp. poznam to podla typkov, ktorim na zaciatok staci 300 - 350 hp a o pol roka uz nie. :-) zacinaju s 5tis € a koncia pri 15 tis. potom to trha prevodovky a poloosy..
sprtam sa v motoroch.

miro22 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 317
Registrovaný: 24 Jún 10, 4:01:06

Poslaťod Alpiners2 » 10 Jún 11, 7:21:19

nuž ak by sa robil systém na 4 vstrekovače tak musí ísť aj iná riadiaca jednotka. na pôvodnú ecu by 4 bod vstrek robil iba problémy keďže by vstrekovali všetky 4 vstreky naraz.
damosy sú dobrá vec, len na delco riadiačku je kus problém s damosmi.
inak rozobral sa motor a bol prasknutý piest na 4tom valci, do toho valca natiahlo aj vodu keď vyrazilo tesnenie pod hlavou.
no a keby som mal písať nový soft od prvého až po posledný bit do racing ecu , tak to štartne najskôr na jeseň :lol:
mpps, galetto, magpro2, VCDS, Lexia3, Fiat ecu scan, MB Star, BMW scanner,LabProg+, OpCom, autocom-cdp, bdm, super vag k+can, digiprog3 (firma jantolak)

Alpiners2 

Obrázok užívateľa
Site Admin
 
Príspevky: 1326
Registrovaný: 12 Jún 10, 12:44:35
Bydlisko: Rimavská Sobota

Poslaťod Breznew18 » 10 Jún 11, 7:36:23

prasknuty piest fuha pocital som tak na kruzky
Alfa Romeo sportwagon 1,9 jtdm chip Alpiners

Breznew18 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 797
Registrovaný: 13 Jún 10, 13:19:15
Bydlisko: Okres Lučenec

Poslaťod Alpiners2 » 10 Jún 11, 10:40:04

krúžky boli tiež prasknuté. škoda že sa vtedy nerozhodil hneď motor.
nevadí, do piešťan to bude hotové
mpps, galetto, magpro2, VCDS, Lexia3, Fiat ecu scan, MB Star, BMW scanner,LabProg+, OpCom, autocom-cdp, bdm, super vag k+can, digiprog3 (firma jantolak)

Alpiners2 

Obrázok užívateľa
Site Admin
 
Príspevky: 1326
Registrovaný: 12 Jún 10, 12:44:35
Bydlisko: Rimavská Sobota

Poslaťod viktorddd » 10 Jún 11, 11:59:13

samozrejme k tomu potrebuješ aj jednotku, s tým monomotronic-om alebo čo je v tom jednobode to nikdy nebude fičať , ale keby sa tá hlava, sanie atď. zohnali z nejakej búračky tak rovno zoberieš aj jednotku a kabeláž

viktorddd 


 
Príspevky: 25
Registrovaný: 03 Jan 11, 16:41:14

Poslaťod Alpiners2 » 10 Jún 11, 12:37:24

tak či tak, 16 ventil tam nemôže ísť. 16 ventil má inde halov snímač ako 8 ventil a má viac vecí čo sa týka elektroniky ako 8 ventil. to by už potom musel ísť celý motor lebo taká prekopávka by nemala konca. osobne si myslím že 8 ventilová hlava vydrží trochu viac ako 16 ventilová.
však ak to bude hotové tak sa to dá na brzdu a som zvedavý kolko sa namerá 8-)
prihodím sem fotku toho piestu cez výkend
mpps, galetto, magpro2, VCDS, Lexia3, Fiat ecu scan, MB Star, BMW scanner,LabProg+, OpCom, autocom-cdp, bdm, super vag k+can, digiprog3 (firma jantolak)

Alpiners2 

Obrázok užívateľa
Site Admin
 
Príspevky: 1326
Registrovaný: 12 Jún 10, 12:44:35
Bydlisko: Rimavská Sobota

Poslaťod viktorddd » 10 Jún 11, 12:47:56

tak to vysvetlím tak: ten motor C16SE je klasický 1,6i 8ventil so 4bodovým vstrekom, všetko je rovnaké ako u jednobodu, len má ostrejšiu vačku a iné sacie kanáliky, a ďalšie menšie rozdiely oproti klasickej hlave z jednobodu (dať tam motor 1,6 16V by som ti určite neporadil kto sa v oploch vyzná tak určite vie že prečo), dávnejšie som mal opel kadett 1,6i, jednobod ten motor je od kadetta cez astru F až po astru G na 90% rovnaký čo sa týka bloku a hlavy, a tiež som sa pustil do prerobenia na ten 4bod, vymenil som hlavu, sanie, kabeláž, RJ, jediné čo som nemohol zohnať boli zvody takže motor som naštartoval bez zvodov a lambdy ale nestihol som to dokončiť lebo som kúpil druhé auto a z toho kadetta som predal motor do jednej corsy A, takže tá prerábka nie je zložitá ako vidíš a potom bude mať ten motor oveľa väčší výkonový potenciál

viktorddd 


 
Príspevky: 25
Registrovaný: 03 Jan 11, 16:41:14

Poslaťod miro22 » 10 Jún 11, 17:59:34

ten prasknuty piest nie je od vody, ale od toho, ze je na vine soft. detonacie.. zlomi ti steny medzi kruzkami a moze aj piest zlomit. pre to vyraza aj tesnenie.. detonacia ma silu aj 100 a viac nasobnu, ako zdravy vybuch.. detonacia je vlasne skutocna explozia..
sprtam sa v motoroch.

miro22 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 317
Registrovaný: 24 Jún 10, 4:01:06

Poslaťod Alpiners2 » 10 Jún 11, 21:17:35

ak ti sosne vodu pri 6500 rpm do valca tak sa podla teba nic nestane? jedna vec je ze voda je nestlacitelna a druha vec je ze ani pestne kruzky nevydrzia nahle schladenie vodou.
ak by bol problem v detonaciach tak ostatne 3 piesty nevyzeraju ako nove ;)
a klingeritove tesnenie nevydrzi ani v jednom turbobenzine
mpps, galetto, magpro2, VCDS, Lexia3, Fiat ecu scan, MB Star, BMW scanner,LabProg+, OpCom, autocom-cdp, bdm, super vag k+can, digiprog3 (firma jantolak)

Alpiners2 

Obrázok užívateľa
Site Admin
 
Príspevky: 1326
Registrovaný: 12 Jún 10, 12:44:35
Bydlisko: Rimavská Sobota

PredchádzajúciĎalší

Späť na Nemecké automobily - BMW, OPEL

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 4 hostia

cron