Projekt opel racing - oturbenie atmosféry

Poslaťod misso101 » 01 Jún 11, 10:27:02

takže dneska dáme dokopy oplíka, a vo štvrok a v piatok ho igor doladí softom, v sobotu sa ide na šprintíky :-D

misso101 


 
Príspevky: 14
Registrovaný: 18 Máj 11, 9:05:41
Bydlisko: Rimavská Sobota

Poslaťod Miki2t » 03 Jún 11, 9:41:10

Ako to vypada ? uz je vsetko pripravene na zajtra ?

Miki2t 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 84
Registrovaný: 25 Okt 10, 13:55:21

Poslaťod Alpiners2 » 03 Jún 11, 10:05:57

už je to poskladané, do polnoci som to ladil. ešte dnes nejaké detaily a uvidíme ako to bude jazdiť-myslím aké časy to zajazdí. limituje nás ešte sériové tesnenie pod hlavou. kované bude až za týždeň. :roll:
mpps, galetto, magpro2, VCDS, Lexia3, Fiat ecu scan, MB Star, BMW scanner,LabProg+, OpCom, autocom-cdp, bdm, super vag k+can, digiprog3 (firma jantolak)

Alpiners2 

Obrázok užívateľa
Site Admin
 
Príspevky: 1326
Registrovaný: 12 Jún 10, 12:44:35
Bydlisko: Rimavská Sobota

Poslaťod Breznew18 » 03 Jún 11, 10:16:22

ale ide to fasacky :grr
Alfa Romeo sportwagon 1,9 jtdm chip Alpiners

Breznew18 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 797
Registrovaný: 13 Jún 10, 13:19:15
Bydlisko: Okres Lučenec

Poslaťod janosik93 » 05 Jún 11, 21:19:08

aj ja môžem potvrdiť :-) škoda , že ten potor potom troška haproval, ale hádam to date do kopy do dalších pretekov
rád sa šprtám v kábloch a rozmýšľam o elektronike :-D

janosik93 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 3381
Registrovaný: 12 Jún 10, 20:51:14
Bydlisko: Spišská Nová Ves

Poslaťod misso101 » 06 Jún 11, 9:32:52

rozobrať motor, kompletne prečistiť, čakať na hrubé tesnenie, nové krúžky a motor je online :grr

misso101 


 
Príspevky: 14
Registrovaný: 18 Máj 11, 9:05:41
Bydlisko: Rimavská Sobota

Poslaťod Breznew18 » 06 Jún 11, 9:35:56

mohlo to este v sobotu vydrzat :)
Alfa Romeo sportwagon 1,9 jtdm chip Alpiners

Breznew18 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 797
Registrovaný: 13 Jún 10, 13:19:15
Bydlisko: Okres Lučenec

Poslaťod misso101 » 06 Jún 11, 11:21:42

veru tak mohlo, veľká škoda že sa to pokazilo, volal som za tesnenie, takže najhrubšie tesnenie je 2mm + oplechovanie medou z oboch strán najhrubšie by bol výsledok 2,36mm a cena 60€ čiže o 60€ som ľahší znovu + krúžky piestov = neskutočná radost, a zároven smutok bez penazi :D

misso101 


 
Príspevky: 14
Registrovaný: 18 Máj 11, 9:05:41
Bydlisko: Rimavská Sobota

Poslaťod Breznew18 » 06 Jún 11, 12:12:40

ale prekruzkovat sa to zislo predsa to ma tlaky tak nech to tesni.len budes musiet kus sanovat zozaciatku kym sa kruzky zabehnu
Alfa Romeo sportwagon 1,9 jtdm chip Alpiners

Breznew18 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 797
Registrovaný: 13 Jún 10, 13:19:15
Bydlisko: Okres Lučenec

Poslaťod Alpiners2 » 06 Jún 11, 12:43:43

nemá niekto vzorec na výpočet kompresného pomeru. potrebujeme vypočítať kompresný pomer pre 95 oktan benzín a plniaci tlak 0,7bar.
miro22 ty určite budeš mať nejaké tie vzorce v zálohe 8-)
mpps, galetto, magpro2, VCDS, Lexia3, Fiat ecu scan, MB Star, BMW scanner,LabProg+, OpCom, autocom-cdp, bdm, super vag k+can, digiprog3 (firma jantolak)

Alpiners2 

Obrázok užívateľa
Site Admin
 
Príspevky: 1326
Registrovaný: 12 Jún 10, 12:44:35
Bydlisko: Rimavská Sobota

Poslaťod miro22 » 06 Jún 11, 14:58:22

s vzorcami je to asi tak, ze ziadne neexistuju.. vsetko zalezi od konkretneho motora. vo vseobecnosti plati, ze turbomotory maju bezpecny kom pomer niekde okolo 1:8, toto sa hlavne vyuzivalo pri motoroch do roku asi 95. po roku 95 stupol kom pomer pre turbomotory na 1:9 a niekedy aj viac. pre 0,7 bar preplnovania by mal byt bezpecny kom pomer pre ten benzin 1:8, ale to ma nevyhody take, ze nedosiahnes parametre, ktore by si dosiahol s 1:9 kom pomerom. vsetko ma svoje za a proti.

konstrukcia motora sama uda kom pomer na dany benzin. zalezi hlavne na tom, kolko je schopny valec nasat a ako sa vie vypraznit a ako preplachnut a aky teply vzduch ho naplni... je to zlozita otazka, ktora sa da vyriesit jedine po obhliadke motora a po vyrieseni problemov, ktore hned vidim a bez ktorych nemoze motor poriadne pracovat. napr moj motor som testoval na 100vke benzine na kom pomere 1:9 (ori bol 1:7,8) na tlaku 1,55 bar. ori tlacilo 0,7 bar. na 95 benzine by som mohol myslim do 0,7 bar aj na 1:9 kom pomere. neda sa lepsie odpovedat na tvoju otazku.
sprtam sa v motoroch.

miro22 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 317
Registrovaný: 24 Jún 10, 4:01:06

Poslaťod Alpiners2 » 06 Jún 11, 15:14:14

tieto info mi celkom postačujú, vďaka :rr

ešte ma tak napadá, pri kom. pomere 1:9 by bolo možné napr. na šprintoch použiť väčší plniaci tlak za použitia 98oktan benzínu a systemu vstrekovania etanolu-vody ktorý oddiali detonacie?
mpps, galetto, magpro2, VCDS, Lexia3, Fiat ecu scan, MB Star, BMW scanner,LabProg+, OpCom, autocom-cdp, bdm, super vag k+can, digiprog3 (firma jantolak)

Alpiners2 

Obrázok užívateľa
Site Admin
 
Príspevky: 1326
Registrovaný: 12 Jún 10, 12:44:35
Bydlisko: Rimavská Sobota

Poslaťod miro22 » 06 Jún 11, 15:23:17

na jedno sa priprav, ze ak pojdes dole s kom pomerom, tak ti klesne vykon a krutiak. ked zvysujes kom pomer, ako by si turbo fukal. to vlasne znamena, ze ked znizis kom pomer, tak mozes viac fukat. ekonomicky a ekologicky motor musi mat vyssi kom pomer, ale neda sa s neho dosiahnut tolko, kolko pri motore, ktory ma kom pomer nizsi. lepsie palivo urcuje uplne inu cestu a viac vykonnu.

nedaj sa zmiest zavodnymi autami, ktore maju speci benzin, ci dokonca alkohol a kom pomer maju 1:12 a fukaju 2,5 bar !!! postavenie motora by sa mohlo nazvat alchymiou.
sprtam sa v motoroch.

miro22 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 317
Registrovaný: 24 Jún 10, 4:01:06

Poslaťod viktorddd » 06 Jún 11, 16:11:14

tento motor má zo série kompresiu 9,6:1, a len pre info oplácky 2,0T má kompresiu 8,8:1, čo podľa mňa nie je moc veľký rozdiel

viktorddd 


 
Príspevky: 25
Registrovaný: 03 Jan 11, 16:41:14

Poslaťod miro22 » 06 Jún 11, 18:29:22

to je dost velky rozdiel. akurat premyslam, ze by stacilo ubrat na 1:9. to by malo stacit. ak by mal mat igor istotu, tak 1:8,5 by bola istota.. pri turbe robi dost velky rozdiel aj zmena o 0,1-0,2 KP. ja nemam velke skusenosti s 95 okt benzinom. skor poznam na spamet KP na 100vku benzin. ono je jednoduche povedat, kde uz motor nebude na isto detonovat, ale povedat zdravu hranicu, aby bol aj vykon slusny nie je take jednoduche, lebo ja prakticky robim vsetky motory na 100vku benzin.

co som robil Janecekovi golfa na rally, tak som KP vobec nemenil, robil sa atmo motor na turbo a tlak tam je 1,4 bar a pri tom tlaku ma 2L benzinak vykon 250hp. ori mal 100hp. odjazdena sezona a nejake jazdy v dalsej sezone a motoru nie je nic a jazdi bez akejkolvek poruchy. v bolkovciach minuly, ci predminuly(nepametam presne) rok 1 miesto. v minirally asi majster slovenska. vkuse pisali o nom v novohradskych novinach.
sprtam sa v motoroch.

miro22 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 317
Registrovaný: 24 Jún 10, 4:01:06

PredchádzajúciĎalší

Späť na Nemecké automobily - BMW, OPEL

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 4 hostia

cron