Octa 1.8t AUM 150PS po flash-i
Napísal: 08 Sep 10, 13:28:21
Moj prispevok z fora ********.cz , ktory bol zahadnym sposobom niekolkokrat zmazany:
Zdravim pani. Po burlivej diskusii k mojmu prispevku na ******** fore ohladne flashnutia sukromnej Octy 1.8t AUM 150PS som sa dlho odhodlaval na samotny krok - flash. Nakoniec som sa rozhodol do toho pustit a dal som na radu na nezaplatenie "Skus to a uvidis". Uvidel som.
Ako som uz predtym pisal, soft som upravil sam v ECM2001 v6.3 za pomoci WinOLS1.5. Vsetky diskusie ohladom chipovania zahalene ruskom tajomstva a skupostou na radu su na dve veci (jednu maju chlapci a druhu dievcata) . Ci ma niekto vysoku skolu alebo nie, ci pozna kompletnu teoriu termodynamiky alebo nie, alebo si vie cely system spocitat, vsetko stoji a pada na lokalizacii map a ich skalach, resp. konkretnych velicinach, v ktorych su mapy zapisane. Nie som profik - nezivim sa tym, nie som ani amater - nerobim to ako bokovky, som obycajny zaciatocnik - looser so sedliackym rozumom. Tymto chcem mozno usetrit cas a nejake peniaze vsetkym tym, ktori sa rozhodli flashovat a nemaju o tom este ani paru. Este pred tym ako si zakupite Galletto1260 alebo KWP2000 (tym asi kazdy looser/domaci majster zacina) zistite si, ci si viete zohnat nejaky manual na popis a specifikaciu map toho vasho tatosa. Stiahnut si z webu ECM2001 a WinOLS je pekne, ale bez tychto informacii, driverov a checksumov sa nepohnete dalej.
Teraz moj pribeh. Kupil som si ako kazdy looser Galletto1260 (ako inak made in China). Vytiahol som dump z mojho milaseka. Mam motor 1.8t AUM 150PS. Vrtal som sa v servisnych manualoch a ETKE. Zistil som, ze som nenasiel ziadne zasadne rozdiely (pravdupovediac ziadne) medzi motorom AUM a AUQ, co je 180PS verzia montovana do O1 RS, Audi TT, A3, Golf.... Stiahol som si z webu flash z Octy RS AUQ. Porovnaval som to s mojim flashom a zistil som, ze vela rozdielov tam nie je a lokalizacia map je identicka (samozrejme som musel vyskusat viacero dumpov, aby som nasiel ten z AUQ, ktory ma rovnaku lokalizaciu map). Potom prisla otazka, co ktora mapa znamena, ked v ECM to v driveroch nie je pomenovane a tie, ktore su pomenovane vraj nie su spravne nazvane. Hladal som na webe a nasiel som jeden subor pre WinOLS na Audi TT 180PS s popisom asi 1000, alebo aj viac map a velicin. Mal som stastie, lebo podla tychto map v 2D mode som vedel identifikovat mapy, ktore boli rozdielne medzi motorom AUM a AUQ. Kedze sa do chiptuningu nevyznam, tak aby som mohol rozumy rozdavat, zmenil som mapy, ktore boli rozdielne a relevantne k chodu a vykonu motora a tie zvysne rozdielne som nechal (nastavenie/riadenie tempomatu, logika radenia aickej prevodovky......)
Flashnut/neflashnut, to ma trapilo asi 2 mesiace. Nakoniec som sa rozhodol to spravit.
Erase OK
Writing Error
Motorom toci, ale nenastartuje. Parada. Napichnem diagnostiku - auto nepozna - vycita iba Flash pamat 29f800BT.
Zostarol som o dva roky.
Z hlboka dychat, utriet pot z cela a este raz.
Na vyzvy vypni a zapni dashboard som tentoraz reagoval a po 5 minutach "modlenia" tam origos soft vliezol. Auto bezi ako ma. Nabral som odvahu a skusil este raz ten moj upraveny soft. Tentoraz tam vliezol, auto nastartovalo. Hura!!! Auto bezi podla ocakavani, bez chyb, trhania, vykyvov v krutiacom momente pri studenom aj zohriatom motore, citelne lepsie, ako by som ja ako looser napisal taha ako drak (teda ako RS). Teraz ma neukamenujte, nic nemam fyzikalne zmerane - ziadna motorova brzda/dynamometer (ak nasporim :D ).
!!!!!!!!!!!! Teraz varovanie - podobnost/zhodnost motorov AUM a AUQ je skor vynimkou a tak isto podobnost flashov (lokalizacie map) tychto riadiacich jednotiek je vynimkou. Mal som stastie!!! Ak sa hardware-ovo lisi coby len vstrekovace, turbo, vacka, tlak paliva..... tento postup nefunguje. Cely uvedeny postup je dobry na pochopenie principu chiptuningu. Je to ako ked vam niekto povie porovnavaj chipnutu a origos mapu a uc sa. Ale kto vam da chipnutu mapu zadara?? A kto vam zaruci, ze ta mapa je chipnuta dobre? Ja verim len fabrickym nastaveniam a od tych sa ucim.
Este zopar info: moja octa ma riadiacu jednotku
06A 906 032 HJ 0261 207 436 - soft 287
RS, s ktorym som to porovnaval
06A 906 032 HN 0261 207 440 - soft 646
Akekolvek pouzitie map je na vlastne riziko a funguje len a len v riadiacej jednotke rovnakeho typu. A aj tak treba skontrolovat, ci moja origos mapa a mapa vo vasom aute su identicke.
Este jedna poznamka, uvedeny postup vraj nefunguje na novsich dumpoch 1.8t AUM vs AUQ kvoli zlemu spocitaniu checksumov v cracknutych verziach ECM a OLS. Ak mate origos soft mohlo???? by to fungovat. Ide asi o jednotky 0261 208 ***
Zdravim pani. Po burlivej diskusii k mojmu prispevku na ******** fore ohladne flashnutia sukromnej Octy 1.8t AUM 150PS som sa dlho odhodlaval na samotny krok - flash. Nakoniec som sa rozhodol do toho pustit a dal som na radu na nezaplatenie "Skus to a uvidis". Uvidel som.
Ako som uz predtym pisal, soft som upravil sam v ECM2001 v6.3 za pomoci WinOLS1.5. Vsetky diskusie ohladom chipovania zahalene ruskom tajomstva a skupostou na radu su na dve veci (jednu maju chlapci a druhu dievcata) . Ci ma niekto vysoku skolu alebo nie, ci pozna kompletnu teoriu termodynamiky alebo nie, alebo si vie cely system spocitat, vsetko stoji a pada na lokalizacii map a ich skalach, resp. konkretnych velicinach, v ktorych su mapy zapisane. Nie som profik - nezivim sa tym, nie som ani amater - nerobim to ako bokovky, som obycajny zaciatocnik - looser so sedliackym rozumom. Tymto chcem mozno usetrit cas a nejake peniaze vsetkym tym, ktori sa rozhodli flashovat a nemaju o tom este ani paru. Este pred tym ako si zakupite Galletto1260 alebo KWP2000 (tym asi kazdy looser/domaci majster zacina) zistite si, ci si viete zohnat nejaky manual na popis a specifikaciu map toho vasho tatosa. Stiahnut si z webu ECM2001 a WinOLS je pekne, ale bez tychto informacii, driverov a checksumov sa nepohnete dalej.
Teraz moj pribeh. Kupil som si ako kazdy looser Galletto1260 (ako inak made in China). Vytiahol som dump z mojho milaseka. Mam motor 1.8t AUM 150PS. Vrtal som sa v servisnych manualoch a ETKE. Zistil som, ze som nenasiel ziadne zasadne rozdiely (pravdupovediac ziadne) medzi motorom AUM a AUQ, co je 180PS verzia montovana do O1 RS, Audi TT, A3, Golf.... Stiahol som si z webu flash z Octy RS AUQ. Porovnaval som to s mojim flashom a zistil som, ze vela rozdielov tam nie je a lokalizacia map je identicka (samozrejme som musel vyskusat viacero dumpov, aby som nasiel ten z AUQ, ktory ma rovnaku lokalizaciu map). Potom prisla otazka, co ktora mapa znamena, ked v ECM to v driveroch nie je pomenovane a tie, ktore su pomenovane vraj nie su spravne nazvane. Hladal som na webe a nasiel som jeden subor pre WinOLS na Audi TT 180PS s popisom asi 1000, alebo aj viac map a velicin. Mal som stastie, lebo podla tychto map v 2D mode som vedel identifikovat mapy, ktore boli rozdielne medzi motorom AUM a AUQ. Kedze sa do chiptuningu nevyznam, tak aby som mohol rozumy rozdavat, zmenil som mapy, ktore boli rozdielne a relevantne k chodu a vykonu motora a tie zvysne rozdielne som nechal (nastavenie/riadenie tempomatu, logika radenia aickej prevodovky......)
Flashnut/neflashnut, to ma trapilo asi 2 mesiace. Nakoniec som sa rozhodol to spravit.
Erase OK
Writing Error
Motorom toci, ale nenastartuje. Parada. Napichnem diagnostiku - auto nepozna - vycita iba Flash pamat 29f800BT.
Zostarol som o dva roky.
Z hlboka dychat, utriet pot z cela a este raz.
Na vyzvy vypni a zapni dashboard som tentoraz reagoval a po 5 minutach "modlenia" tam origos soft vliezol. Auto bezi ako ma. Nabral som odvahu a skusil este raz ten moj upraveny soft. Tentoraz tam vliezol, auto nastartovalo. Hura!!! Auto bezi podla ocakavani, bez chyb, trhania, vykyvov v krutiacom momente pri studenom aj zohriatom motore, citelne lepsie, ako by som ja ako looser napisal taha ako drak (teda ako RS). Teraz ma neukamenujte, nic nemam fyzikalne zmerane - ziadna motorova brzda/dynamometer (ak nasporim :D ).
!!!!!!!!!!!! Teraz varovanie - podobnost/zhodnost motorov AUM a AUQ je skor vynimkou a tak isto podobnost flashov (lokalizacie map) tychto riadiacich jednotiek je vynimkou. Mal som stastie!!! Ak sa hardware-ovo lisi coby len vstrekovace, turbo, vacka, tlak paliva..... tento postup nefunguje. Cely uvedeny postup je dobry na pochopenie principu chiptuningu. Je to ako ked vam niekto povie porovnavaj chipnutu a origos mapu a uc sa. Ale kto vam da chipnutu mapu zadara?? A kto vam zaruci, ze ta mapa je chipnuta dobre? Ja verim len fabrickym nastaveniam a od tych sa ucim.
Este zopar info: moja octa ma riadiacu jednotku
06A 906 032 HJ 0261 207 436 - soft 287
RS, s ktorym som to porovnaval
06A 906 032 HN 0261 207 440 - soft 646
Akekolvek pouzitie map je na vlastne riziko a funguje len a len v riadiacej jednotke rovnakeho typu. A aj tak treba skontrolovat, ci moja origos mapa a mapa vo vasom aute su identicke.
Este jedna poznamka, uvedeny postup vraj nefunguje na novsich dumpoch 1.8t AUM vs AUQ kvoli zlemu spocitaniu checksumov v cracknutych verziach ECM a OLS. Ak mate origos soft mohlo???? by to fungovat. Ide asi o jednotky 0261 208 ***