Stránka 1 z 1

Octa 1.8t AUM 150PS po flash-i

PoslaťNapísal: 08 Sep 10, 13:28:21
od HJugo
Moj prispevok z fora ********.cz , ktory bol zahadnym sposobom niekolkokrat zmazany:

Zdravim pani. Po burlivej diskusii k mojmu prispevku na ******** fore ohladne flashnutia sukromnej Octy 1.8t AUM 150PS som sa dlho odhodlaval na samotny krok - flash. Nakoniec som sa rozhodol do toho pustit a dal som na radu na nezaplatenie "Skus to a uvidis". Uvidel som.

Ako som uz predtym pisal, soft som upravil sam v ECM2001 v6.3 za pomoci WinOLS1.5. Vsetky diskusie ohladom chipovania zahalene ruskom tajomstva a skupostou na radu su na dve veci (jednu maju chlapci a druhu dievcata) :lol: :lol: . Ci ma niekto vysoku skolu alebo nie, ci pozna kompletnu teoriu termodynamiky alebo nie, alebo si vie cely system spocitat, vsetko stoji a pada na lokalizacii map a ich skalach, resp. konkretnych velicinach, v ktorych su mapy zapisane. Nie som profik - nezivim sa tym, nie som ani amater - nerobim to ako bokovky, som obycajny zaciatocnik - looser so sedliackym rozumom. Tymto chcem mozno usetrit cas a nejake peniaze vsetkym tym, ktori sa rozhodli flashovat a nemaju o tom este ani paru. Este pred tym ako si zakupite Galletto1260 alebo KWP2000 (tym asi kazdy looser/domaci majster zacina) zistite si, ci si viete zohnat nejaky manual na popis a specifikaciu map toho vasho tatosa. Stiahnut si z webu ECM2001 a WinOLS je pekne, ale bez tychto informacii, driverov a checksumov sa nepohnete dalej.

Teraz moj pribeh. Kupil som si ako kazdy looser Galletto1260 (ako inak made in China). Vytiahol som dump z mojho milaseka. Mam motor 1.8t AUM 150PS. Vrtal som sa v servisnych manualoch a ETKE. Zistil som, ze som nenasiel ziadne zasadne rozdiely (pravdupovediac ziadne) medzi motorom AUM a AUQ, co je 180PS verzia montovana do O1 RS, Audi TT, A3, Golf.... Stiahol som si z webu flash z Octy RS AUQ. Porovnaval som to s mojim flashom a zistil som, ze vela rozdielov tam nie je a lokalizacia map je identicka (samozrejme som musel vyskusat viacero dumpov, aby som nasiel ten z AUQ, ktory ma rovnaku lokalizaciu map). Potom prisla otazka, co ktora mapa znamena, ked v ECM to v driveroch nie je pomenovane a tie, ktore su pomenovane vraj nie su spravne nazvane. Hladal som na webe a nasiel som jeden subor pre WinOLS na Audi TT 180PS s popisom asi 1000, alebo aj viac map a velicin. Mal som stastie, lebo podla tychto map v 2D mode som vedel identifikovat mapy, ktore boli rozdielne medzi motorom AUM a AUQ. Kedze sa do chiptuningu nevyznam, tak aby som mohol rozumy rozdavat, zmenil som mapy, ktore boli rozdielne a relevantne k chodu a vykonu motora a tie zvysne rozdielne som nechal (nastavenie/riadenie tempomatu, logika radenia aickej prevodovky......)

Flashnut/neflashnut, to ma trapilo asi 2 mesiace. Nakoniec som sa rozhodol to spravit.
Erase OK
Writing Error
Motorom toci, ale nenastartuje. Parada. Napichnem diagnostiku - auto nepozna - vycita iba Flash pamat 29f800BT.
Zostarol som o dva roky.
Z hlboka dychat, utriet pot z cela a este raz.
Na vyzvy vypni a zapni dashboard som tentoraz reagoval a po 5 minutach "modlenia" tam origos soft vliezol. Auto bezi ako ma. Nabral som odvahu a skusil este raz ten moj upraveny soft. Tentoraz tam vliezol, auto nastartovalo. Hura!!! Auto bezi podla ocakavani, bez chyb, trhania, vykyvov v krutiacom momente pri studenom aj zohriatom motore, citelne lepsie, ako by som ja ako looser napisal taha ako drak (teda ako RS). Teraz ma neukamenujte, nic nemam fyzikalne zmerane - ziadna motorova brzda/dynamometer (ak nasporim :D ).

!!!!!!!!!!!! Teraz varovanie - podobnost/zhodnost motorov AUM a AUQ je skor vynimkou a tak isto podobnost flashov (lokalizacie map) tychto riadiacich jednotiek je vynimkou. Mal som stastie!!! Ak sa hardware-ovo lisi coby len vstrekovace, turbo, vacka, tlak paliva..... tento postup nefunguje. Cely uvedeny postup je dobry na pochopenie principu chiptuningu. Je to ako ked vam niekto povie porovnavaj chipnutu a origos mapu a uc sa. Ale kto vam da chipnutu mapu zadara?? A kto vam zaruci, ze ta mapa je chipnuta dobre? Ja verim len fabrickym nastaveniam a od tych sa ucim.

Este zopar info: moja octa ma riadiacu jednotku
06A 906 032 HJ 0261 207 436 - soft 287
RS, s ktorym som to porovnaval
06A 906 032 HN 0261 207 440 - soft 646

Akekolvek pouzitie map je na vlastne riziko a funguje len a len v riadiacej jednotke rovnakeho typu. A aj tak treba skontrolovat, ci moja origos mapa a mapa vo vasom aute su identicke.

Este jedna poznamka, uvedeny postup vraj nefunguje na novsich dumpoch 1.8t AUM vs AUQ kvoli zlemu spocitaniu checksumov v cracknutych verziach ECM a OLS. Ak mate origos soft mohlo???? by to fungovat. Ide asi o jednotky 0261 208 ***
06A906032HJ-207-436-362287.rar

Re: Octa 1.8t AUM 150PS po flash-i

PoslaťNapísal: 08 Sep 10, 13:54:40
od Alpiners2
nuž tvoj chipovací pokus sa súdruhom od konkurencie zjavne nepáčil.
je pravda že toto neplatí pri všetkých autách, napr pri dieslových motoroch by to tak nefungovalo pretože čím väčší vstrekovač, tým kratšia doba vstrekovania, atď....

inak viem si predstaviť ten adrenalín a ten studený pot keď ti napísalo writing error a ani to neštartlo. pre ten prípad je dobrý programátor.
ale tak vynašiel si sa ;)

Re: Octa 1.8t AUM 150PS po flash-i

PoslaťNapísal: 09 Sep 10, 16:39:13
od jojo
Jasne ze u diesela by to takto nefungovalo kedze u diesela vykon riadime kvalitativne a nie kvantitativne. Ale ako pisal kolega vyssie na pochopenie principu resp. systemu "co vlastne a ako" je to najlepsie riesenie. Je vidiet ze dobre pouzity zdravy sedliacky rozum je na nezaplatenie.

Re: Octa 1.8t AUM 150PS po flash-i

PoslaťNapísal: 10 Sep 10, 7:48:02
od janosik93
Gratulujem, že si sa vynašiel. Aj mna by oblial pot :-)

Re: Octa 1.8t AUM 150PS po flash-i

PoslaťNapísal: 15 Sep 10, 2:21:56
od miro22
mna aj oblial pri 400vke aj 800stovke pameti benzinakov, ale mam programator. sice stoji za figu, ale da sa ked sa chce. wilem. minimalne odporucam kazdemu. clovek nikdy nevie, kde na neho ciha zubata !!!! a problemy s majitelom auta !!!

Re: Octa 1.8t AUM 150PS po flash-i

PoslaťNapísal: 17 Júl 11, 20:39:07
od dido
[quote="HJugo"]

Nakolko mam rovnaky motor a RJ mohol by si detailnejsie opisat tvoj postup aj s pripadnymi printscrenami? mozes mi poslat aj tie lokalizovane mapy pre 06A 906 032 HJ? je to na sukromne ucely, vdaka.

Re: Octa 1.8t AUM 150PS po flash-i

PoslaťNapísal: 12 Feb 16, 2:03:59
od midnight_man
staci kupit jednotku z AUQ, naadaptovat a si na tom istom.

Re: Octa 1.8t AUM 150PS po flash-i

PoslaťNapísal: 15 Nov 16, 10:11:07
od max1
midnight_man píše:staci kupit jednotku z AUQ, naadaptovat a si na tom istom.

Co stoji taka sranda?

Re: Octa 1.8t AUM 150PS po flash-i

PoslaťNapísal: 15 Nov 16, 11:02:49
od janosik93
podla čisla jednotky si vygoogliš cenu jednotky, plus tak 30-50€ za prisposobenie

Re: Octa 1.8t AUM 150PS po flash-i

PoslaťNapísal: 22 Nov 16, 9:31:41
od goodman
Super pomohol si aj mne, dik, idem si to pozriet

Re: Octa 1.8t AUM 150PS po flash-i

PoslaťNapísal: 02 Dec 16, 10:59:03
od michau
a za to prisposobenie to zalezi od mechanika? ci ako sa to urcuje?

Re: Octa 1.8t AUM 150PS po flash-i

PoslaťNapísal: 02 Dec 16, 13:15:06
od janosik93
presne tak, kto kolko zoberie

Re: Octa 1.8t AUM 150PS po flash-i

PoslaťNapísal: 28 Jún 17, 0:14:43
od midnight_man
Prisposobenie som myslel na kod imma...teda jednotku samotnu moc prisposobovat netreba...ale immo kod ano. na to vam staci u jednotkovej octavie vediet pin pôvodnej jednotky, novej jednotky...teda treba vag tacho alebo K commander...

Co sa tyka uprav benzinovych aut..chlapi neblbnite!!! Benzin nie je diesel....zla uprava vam bez problemov rozhodí ojnice, nataví piesty...a pod...zabudate ze s kazdou úpravou zmesi sa Vám mení čas za ktorý zmes "vybuchne"...teda potrebujete riešiť knock, atd atd...EGT, vyrovnanost zmesi lambda atd...zabudnite na diesel, ktoremu nalejete nafty a valí to :D

Re: Octa 1.8t AUM 150PS po flash-i

PoslaťNapísal: 28 Jún 17, 11:09:08
od babcan
Nie je to o blbnuti, je to skor o nevedomosti asi :-D