cipovat atmosferu renault 1,6 8v ?

Poslaťod hipi » 04 Máj 11, 23:00:12

Caute
MMracing, profituning to nie su firmy, ktorych by som nazval suplikanti. Ale tvrdia, ze sa da 1,6 8v 64kW na Dacii nacipovat o 12% na 72kW. To uz nie je zanedbatelny roozdiel a musi to byt citelne aj pri jazde.
Preto sa chcem opytat tych, co s tym maju skusenosti(preto sa nepytam na ab.eu, lebo tam viem dobre ako by tato tema dopadla), ci profituning, mmracing(a ine firmy, len tie nemaju take meno), pripadne pouzivatelia, co si uz dali cipnut tento motor maju pravdu, alebo mam verit 99% ostatnych ludi, z ktorych velka cast iba papagajuje to, co si niekde precitali o cipovani atmosferickych motorov a je pravdepodobnost, ze dezinformuju?

hipi 


 
Príspevky: 7
Registrovaný: 28 Nov 10, 0:20:51

Poslaťod Alpiners2 » 05 Máj 11, 0:05:27

počítaj tak 7% navrch. teraz máš pomer vzduch-palivo 14,5:1, upravením softu sa dostaneš na 12,5:1. spotreba pôjde hore, výkon až taký extra nebude. tiež mám benziňáka a nenachipoval som si ho.
mpps, galetto, magpro2, VCDS, Lexia3, Fiat ecu scan, MB Star, BMW scanner,LabProg+, OpCom, autocom-cdp, bdm, super vag k+can, digiprog3 (firma jantolak)

Alpiners2 

Obrázok užívateľa
Site Admin
 
Príspevky: 1326
Registrovaný: 12 Jún 10, 12:44:35
Bydlisko: Rimavská Sobota

Poslaťod Anydraj » 05 Máj 11, 11:19:04

Kdyz to odladis, tak spotreba jde dolu.Pridat palivo a upravit predstih nestaci....

Anydraj 


 
Príspevky: 30
Registrovaný: 09 Nov 10, 11:20:14

Poslaťod bjukemen » 05 Máj 11, 11:21:10

..hovorí sa že všetko sa dá len treba chcieť ale ide o to aku obeť to nesie so sebou,ale až ti nevadí že vysoliš dosť penazí za chip tak do toho chod,ale hlavne si daj upraviť priebeh krutiaceho momentu na benzine sa to oplatí auto je potom pružnejšie..nechcem tu robiť reklamu ale išiel by som k mm

bjukemen 


 
Príspevky: 794
Registrovaný: 13 Jún 10, 16:33:40

Poslaťod Alpiners2 » 05 Máj 11, 13:38:09

bjukemen píše:..hovorí sa že všetko sa dá len treba chcieť ale ide o to aku obeť to nesie so sebou,ale až ti nevadí že vysoliš dosť penazí za chip tak do toho chod,ale hlavne si daj upraviť priebeh krutiaceho momentu na benzine sa to oplatí auto je potom pružnejšie..nechcem tu robiť reklamu ale išiel by som k mm

však kludne napíš mmracing :grr ja s nimi skúsenosť nemám, ani som sa neviezol v benziňáku ktorý upravovali takže neviem posúdiť.
mpps, galetto, magpro2, VCDS, Lexia3, Fiat ecu scan, MB Star, BMW scanner,LabProg+, OpCom, autocom-cdp, bdm, super vag k+can, digiprog3 (firma jantolak)

Alpiners2 

Obrázok užívateľa
Site Admin
 
Príspevky: 1326
Registrovaný: 12 Jún 10, 12:44:35
Bydlisko: Rimavská Sobota

Poslaťod hipi » 05 Máj 11, 14:41:18

ako pikosku pridam moju komunikaciu s jednym dost sebavedomym clenom renault fora....

hipi

Předmět zprávy: chiptuning
Složka: Odeslané
Ahoj, vo fore pises, ze robis chiptuning, sice len na turbodiesle, ale vedel by si urobit chiptuning aj na renaultacky 1,6 8v 64kW? Mam daciu sandero, podla tuningovych stranok sa da chipnut na 72kW, co je cca 12%....to uz na vykone poznat a za rozumnu cenu sa to aj oplati....
Odesláno: pon dub 18, 2011 10:17 pm

sarkan

Předmět zprávy: Re: chiptuning
Složka: Příchozí
Nenechaj sa oklamať, u tohoto motora získaš v reále +3kW a +15% spotrebu. Ak do toho aj tak pôjdeš, nechaj si to zmerať na brzde, určite nebudú súhlasiť. Ak chceš získať výkon, vyhoď kat a daj ladený výfuk.
Odesláno: úte dub 19, 2011 8:47 am

hipi

Předmět zprávy: Re: chiptuning
Složka: Odeslané
no ja by som aj veril, keby mi to ponukal nejaky garazovy technik, ale ked to ponukaju firmy ako profituning, ci mmracing (meranie nabrzde pred a po uprave maju v cene) a rovnako aj dost skuseny alpiners2 na forum.autobazar.eu potvrdil, ze tieto atmosfery sa daju dobre cipnut, tak to bude asi pravda. Mozno Renault nechal vysoku rezervu pre tento motor. Uz 16ventilova 1,6 od renaultu sa neda dobre cipnut, takisto ani 2,0l 104kW, ale 1,4 8v 55kW a 1,6 64kW sa daju s doste vysokym narastom.....
Odesláno: úte dub 19, 2011 2:52 pm

sarkan

Předmět zprávy: Re: chiptuning
Složka: Příchozí
Po všetkých zmieňovaných zvyknem opravovať softy. Na celom Slovensku nájdeš okrem mňa iba jedného čiptunera, čo tomu naozaj rozumie. Ani jeden zo zmieňovaných nemajú potrebné vzdelanie na úpravy motorov. Navýšiť palivo a získať tak výkon dokážeš aj Ty. Nech sa páči, nie je nad vlastnú skúsenosť. Ja im nechcem kaziť kšeft, iba som Ti jediný neklamal. Ak máš pocit, že navýšenie výkonu je to pravé, niečo si o tom prečítaj. Pretože výkon je hodnota udávaná v max. otáčkach. Čo Ti pomôže, ak sa Ti auto bude točiť nie do 6 tis, ale do 6300ot? To čo cítiš ako vodič, je krútiaci moment, ten by Ťa mal zaujímať ďaleko viac. Ale fakt nehodlám viezť túto debatu. Vyskúšaj a uvidíš. A potom skús zmerať aj spotrebu a po 5tis km si choď dať skontrolovať katalyzátor. To je všetko, čo Ti k tomu poviem. Ak chceš vedieť viac, hľadaj na nete, alebo si zaplať u mňa hodinu teórie a vysvetlím Ti, prečo sa neoplatí čipovať akýkoľvek atmosferický motor a aké rizika Ťa čakajú. Ty si fakt myslíš, že existuje niečo ako rezerva od výrobcu???
Normálne nechápem, ako ľudia dokážu baštiť také kydy. Hľadaj na nete stechiometrické spaľovanie a zisti si, ako sa menia výfukové plyny, hlavne CO, a čo asi urobí kat atď... A hádaj - bohatšia zmes = aká spotreba?? A vyššie kritické otáčky = aká teplota na piestoch? At´d at´d...
Odesláno: úte dub 19, 2011 3:49 pm

hipi 


 
Príspevky: 7
Registrovaný: 28 Nov 10, 0:20:51

Poslaťod Alpiners2 » 05 Máj 11, 15:11:06

sarkana poznám, aj mne tvrdil že je jediný. od neho som si kúpil prvý flasher, mám od neho aj pár softov z doby keď som začínal a preto tvrdenie že je najlepší je trochu silná káva.
ale k téme.
zas 3% max je nezmysel, a čo sa týka krútiaceho momentu ten ti ide hore z výkonom. nie je to tak ako si to niekto predstavuje že si upravím krútiaci moment ako sa mi páči, bez zvýšenia výkonu. hlavne u hladkých benzínov.
mpps, galetto, magpro2, VCDS, Lexia3, Fiat ecu scan, MB Star, BMW scanner,LabProg+, OpCom, autocom-cdp, bdm, super vag k+can, digiprog3 (firma jantolak)

Alpiners2 

Obrázok užívateľa
Site Admin
 
Príspevky: 1326
Registrovaný: 12 Jún 10, 12:44:35
Bydlisko: Rimavská Sobota

Poslaťod bjukemen » 05 Máj 11, 19:22:35

..už im písať nejdem,už som im nedavno koli jednemu nemen. autu a to mi stačí sice odpísali ale na moj vkus sa vysoké ceny :EEE

bjukemen 


 
Príspevky: 794
Registrovaný: 13 Jún 10, 16:33:40

Poslaťod mp3turbo » 17 Máj 11, 0:10:10

>>> nie je to tak ako si to niekto predstavuje že si upravím krútiaci moment ako sa mi páči, bez zvýšenia výkonu.

nie je to nahodou tak ze krutiaci moment a vykon spolu dost suvisia ??? Konkretne co je rovnica



krutiaci moment v newtonmetroch krat otacky motora deleno 9549 ??



Comu sa rovna tento vysledok ? Cize ked mam 320Nm na 2050rpm, co mam este na 2050rpm ? Kazdy kalkulackou z rovnice hore vyrata ze 68,69 ale COHO ??

mp3turbo 


 
Príspevky: 257
Registrovaný: 27 Júl 10, 23:12:27

Poslaťod Miki2t » 17 Máj 11, 6:11:08

Vseci vedia ze posudzovat jednotlive motory podla maximalneho vykonu a maximalneho krutaku je nedostacujuce. Ale co sa da robit ked automotoverejnost ani len netusi co je to inegralny vykon. V technike sa vzdy udavaju stitkove hodnoty na jednotlivych castiach systemu a nasledne charakteristiky celej sustavy. Nikde sa ziadny vykon nemeria.Vykon sa pocita z Momentu a otacok ( uhlovej rychlosti ). P = M * ω [ W,Nm,rad/s ]. každý kto pričuchol k neakemu pohonu to určite vie.
Tá MP3turbova konštanta prepočítava otáčky v 1/min na rad/s a W na KW.
V praxi sa pohon popisuje štítkovými hodnotami ( hodnoty menovité a maximálne ) plus momentovou charakteristikou.
Takže je to vlastne tak že u áut sa udávajú iba štítkové hodnoty ( menovité a maximálne ). A kto chce viac nech porovnáva grafy z brzdy.

Miki2t 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 84
Registrovaný: 25 Okt 10, 13:55:21

Poslaťod mp3turbo » 17 Máj 11, 17:38:35

priebeh je dolezity, to je jasne, chcel som ale povedat ze medzi tocakom a vykonom je nedelitelna zavislost.

cize... neda sa povedat ze "upravim krutiaci moment bez zvysenia vykonu". To proste nejde. Ked zvysim tocak, zvysim aj vykon ktory je na DANYCH OTACKACH motor schopny dodat. Ak mam tocak 300Nm pri otackach XY a zvysim ho na 330Nm pri tych istych otackach, efektivne aj zdvihnem VYKON motoru o rovnakych 10% (300Nm + 10% = 330Nm) pri tych istych otackach. Bez toho to proste nejde. Vykon je mnozstvo odovzdanej prace za cas.

Zvacsim mnozstvo prace v rovnakom case = zvacsim vykon.

mp3turbo 


 
Príspevky: 257
Registrovaný: 27 Júl 10, 23:12:27

Poslaťod hipi » 10 Jún 11, 20:55:29

no uz som to dal do profituningu.... nerozumiem ale , preco mal motor iba 58kW pri merani..... pricom sa mi zdalo, ze auto nejako netaha, ale bral som to skor, ako ze ja som si navykol.... po uprave ma auto 66kW a krutiaci moment stale pod papierovou urovnou... priznam sa, zatial som nemal cas sa pozerat pod kapotu, ale napadaju ma len dve veci, sviecky a nastavenie ventilov(na tomto motore sa nastavuju rucne). Vzduchovy filter je ako novy, odpor nekladie. Olaj bol vymeneny cca 150km(tyzden) pred upravou. najazdene 28000km. V profituningu mi hovoril, ze mam natankovany nekvalitny benzin, ale nic sa nezmenilo ani ked som do toho natankoval ten najdrahsi na shellke. Vykon pred a po sa urcite zmenil citelne, ale takyto snad bol ked bolo auto po zabehu(po uprave a natankovani kvalitneho benzinu som robil video 0-100 a to vyslo zhruba na 11,5s). Papierove hodnoty motora su: Performance: 64 kW (87 PS) at 5500 rpm.
Torque: 128 Nm at 3000 rpm. 0-100km/h: 11,5s.


fotky grafov:

http://hipi.zonerama.com/sandero/
video:
http://www.youtube.com/watch?v=6j0qvTD3_x8

hipi 


 
Príspevky: 7
Registrovaný: 28 Nov 10, 0:20:51

Poslaťod Alpiners2 » 10 Jún 11, 21:31:28

mna napada jedna vec, a to ze preco su tak velke rozdiely v hodnotach ako relativna vlhkost, nasavana teplota atd.
jedno meranie s normou din, duhe meranie norma ewg. preco??
porozmyslaj a prides na to ;)
mpps, galetto, magpro2, VCDS, Lexia3, Fiat ecu scan, MB Star, BMW scanner,LabProg+, OpCom, autocom-cdp, bdm, super vag k+can, digiprog3 (firma jantolak)

Alpiners2 

Obrázok užívateľa
Site Admin
 
Príspevky: 1326
Registrovaný: 12 Jún 10, 12:44:35
Bydlisko: Rimavská Sobota

Poslaťod sulo » 10 Jún 11, 22:32:56

nechcem vam kazit diskusiu ale ani zbytocne zakladat novu temu.len tak orientacne ma zaujima za kolko da stovku A4 81kw+chip ked benzinove sandero da za 11.5 ;o + aky ma AFN-ko potencial cisto s cipom,nejaka normalna hranica aby sa nemusela v jednom kuse menit spojka popripade turbo nemuselo ist na repas kazdych 30 000 km :D

sulo 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 89
Registrovaný: 21 Aug 10, 15:37:13
Bydlisko: Trencin

Poslaťod bjukemen » 11 Jún 11, 3:26:54

..mne praveže tieto hodnoty od profi pridu ako normalne vlhkost je kvazi v norme nemyslim že toto je fake,fake maju na inych grafoch a riadne ale to je fuk..prste auto nedosahuje vykon v serii ako maš s tym vela nenarobiš to sa stava,skus dať odmerať ventyli a vymen sviece a uvidiš čo to pojde lepšie

bjukemen 


 
Príspevky: 794
Registrovaný: 13 Jún 10, 16:33:40

Ďalší

Späť na Chiptuning

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 2 hostia

cron