Da sa zistit "z vonku" dosluhujuci rozvodovy remen u 1.9 TDI

Poslaťod riki1 » 18 Máj 13, 10:10:36

***
Naposledy upravil riki1 dňa 18 Sep 14, 5:51:49, celkovo upravené 1

riki1 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 40
Registrovaný: 04 Júl 11, 16:50:11

Poslaťod Blitzkrieg » 18 Máj 13, 12:27:48

janosik ty si poklad :/up viac v teme fmic arl

Blitzkrieg 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 53
Registrovaný: 02 Dec 10, 0:52:21
Bydlisko: Košice

Poslaťod Shima » 19 Máj 13, 14:30:20

niekto to ma velmi dobre vymyslene, pridem do autorizovaneho servisu poviem ze chcem vymenit rozvody s vodnou pumpou...

material samozrejme dodaju oni + robota, mam istotu ze sa nic nestane, ak ano tak dostanes novy motor :rr za tyhc par eur nasetrenych sa neoplati riskovat, ved uz par ludom prasko stift, alebo roztrhlo remen a ostatne servisy zato nezoberu zaruku a vsemozne sa snazia vyhovorit ...

situacia kamaratovi praskol remen zavolal do autorizau povedal co sa stalo odtiahli mu auto a dostal novy motor bez problemov

Shima 


 
Príspevky: 372
Registrovaný: 18 Jún 10, 21:02:43

Poslaťod sparco gti » 19 Máj 13, 19:16:45

ja mam meneny rozvod v autorizaku mInuly rok ale v DE :-D
aj tak sa da :)len tak pre zaujimavost kolko berie autorizak rozvody plus z robotu?
asz

sparco gti 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 797
Registrovaný: 18 Jún 10, 20:17:39
Bydlisko: cadca

Poslaťod janosik93 » 19 Máj 13, 21:30:38

zaleži podla auta
rád sa šprtám v kábloch a rozmýšľam o elektronike :-D

janosik93 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 3381
Registrovaný: 12 Jún 10, 20:51:14
Bydlisko: Spišská Nová Ves

Poslaťod sparco gti » 19 Máj 13, 21:44:41

napr moja octavka?
asz

sparco gti 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 797
Registrovaný: 18 Jún 10, 20:17:39
Bydlisko: cadca

Poslaťod janosik93 » 19 Máj 13, 22:09:53

neviem, aku si mal motor , rok výroby
rád sa šprtám v kábloch a rozmýšľam o elektronike :-D

janosik93 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 3381
Registrovaný: 12 Jún 10, 20:51:14
Bydlisko: Spišská Nová Ves

Poslaťod riki1 » 18 Sep 14, 6:05:05

Tak po asi troch rokoch a 30 000 km , som sa rozhodol dat vymenit rozvodovu sadu. Pocas tohoto obdobia som nenameral ziadnu zmenu synchronizacie, ta bola stale +0.6. Remen som nedopinal aj ked uz ukazovatel nebol medzi tymi dvomi "bodkami". (vid predchadzajuce obrazky) Na tachometri mam sice len 179 000 km, ale myslim, ze je tam minimalne o 30 000 az 50 000 viac. No a kedze remen uz aj tak mal 8 rokov a o chvilu idem na EK kde motor vytacaju, rozhodol som sa to dat vymenit.
Vymenemy (stary) remen nema ziadne viditelne poskodenia, ale vyzera na tych min 100 - 120 tis. km urcite (zivotnost je 120 000).
Vymenu som dal urobit v SKODA servise, remen,kladky,vodnu pumpu aj vonkajsi drazkovy remen, vsetko aj s pracou ma stalo 285 EUR. Synchronizacia je teraz presne na 0,0.

riki1 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 40
Registrovaný: 04 Júl 11, 16:50:11

Poslaťod riki1 » 24 Apr 16, 11:31:27

Takze uplynul dalsi rok a pol od vymeny mojej rozvodovej sady.

Povodna hodnota synchronyzacie 0,0 (po vymene remena) sa mi nezdala (zdala sa mi mierne vyssia spotreba a kusok horsi tah od spodu) a tak som chcel prestavit na tolko, co som mal predtym (+0,6). Podarilo sa mi na +1,7 a nechcelo sa mi s tym dalej babrat, tak som si ppovedal, ze to tak vyskusam.

Jazdil som tak asi rok a bol som spokojny, spotreba bola opat tak ako povodne (ked som mal stary remen a +0,6).

Ale mi to nedalo a neveril som, ze by taka mala zmena synchronizacie mohla nieco ovplyvnit. Tak som sa zase rozhodol, nastavit na 0,0 a jazdit tak dlhsie obdobie, aby sa spotreba dala overit presnejsie. Nastavit sa mi to podarilo celkom lahko asi na druhy krat (mal som stastie) a tak som jazdil asi pol roka. Som presvedceny , ze spotreba stupla asi o 0.3 - 0.4 l / 100 km. Nebolo to ovplyvnene teplotou vzduchu ani zimnymi/letnymi pneu , na to som si dal pozor, jednoducho je to tak.

Takze si prestavim opat na +0,6 ako som mal uplne povodne este so starym remenom.

Vsetko , co som povodne predpokladal v tejto teme (ze opotrebenim remena bude synchronizacia klesat, a ze pre motory nad 150 000 km je uz lepsie mat do plusu ako na nule) potvrdzuje aj tento link :

http://www.myturbodiesel.com/wiki/camsh ... i-engines/

riki1 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 40
Registrovaný: 04 Júl 11, 16:50:11

Poslaťod janosik93 » 25 Apr 16, 8:01:05

zaujimave zistenie .... ak to daš prsne na pripravky a odbre nastaviš, je tam vždy nula ... aspoň ja mam taku skusenosť
rád sa šprtám v kábloch a rozmýšľam o elektronike :-D

janosik93 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 3381
Registrovaný: 12 Jún 10, 20:51:14
Bydlisko: Spišská Nová Ves

Poslaťod riki1 » 25 Apr 16, 8:46:25

Ano, na pripravkoch u toho motora (1.9TDI PD 74 kW Fabia) je to urcite nula.

Myslim, ze to moze byt sposobene aj normalnym opotrebenim vacky (alebo hydrostelov), ked sa ventily tym padom otvaraju kusok pozdejsie a tym nastavenim synchronizacie do plusu sa to spozdenie eliminuje. Pripadne ak to nie je tym, tak je to vlastnost tychto motorov. A to, co plati o ventiloch, plati aj o tlaku vo vstrekovacoch (ale nie o momente vstreku !).

riki1 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 40
Registrovaný: 04 Júl 11, 16:50:11

Poslaťod janosik93 » 25 Apr 16, 11:03:36

toto ja viem :-) možno vačica a hydroštely už opotrebene .....
rád sa šprtám v kábloch a rozmýšľam o elektronike :-D

janosik93 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 3381
Registrovaný: 12 Jún 10, 20:51:14
Bydlisko: Spišská Nová Ves

Poslaťod riki1 » 25 Apr 16, 13:27:47

Zaujimave ze to vies, zatial som sa nestretol s nikym , kto by s touto "teoriou" suhlasil a kazdy mi len hovori, ze vymyslam nezmysly . Tento motor musi vydrzat este dalsich 200 000 km, ked teraz mam 200 000 km. Sused ma rovanku Fabiu s rovnakym motorom a ma uz 420 000 km a stale nic okrem rozvodov a oleja v motore nemenil.

Hovorim o 1.9 TDI PD 74 kW.

Edit : tie hydrostely som tam nemal pisat, lebo aj ked sa opotrebuvaju, nema to vplyv na casovanie ventilov, tlak oleja ich totiz stale vytlaci na doraz az k vacke.

riki1 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 40
Registrovaný: 04 Júl 11, 16:50:11

Poslaťod janosik93 » 25 Apr 16, 16:29:21

tak je to relativne s tymi hydroštelmi.
mam taku skusenosť, že aj pri cca 150 000 km je vačka cca o 2-3 milimetre menšia, myslim zodrata. tym padom aj hydroštel.... po výmene vačky a ložisk a hydroštelov zase auto ako nove. strašne vela robia aj vstrekovače, keďže ujo bosch odporuča každých cca 150 000 km dať vstrekovače minimalne na test pripadne repas. tym sa výrazne predlži životnosť motora.
rád sa šprtám v kábloch a rozmýšľam o elektronike :-D

janosik93 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 3381
Registrovaný: 12 Jún 10, 20:51:14
Bydlisko: Spišská Nová Ves

Poslaťod riki1 » 27 Apr 16, 10:38:44

Urcite mas na mysli meranie rozmeru vacky cez hrb, ale nie je aj tak tych 2-3 mm pri 150 000 km vela ? Neviem ci maju vsetky vykonove varianty 1.9 TDI PD rovnake vacky (RSka bude mat asi ostrejsiu), myslim ale ze vacka v 1.9 TDI PD 74 kW vydrzi najviac. Ako to vidis ?

riki1 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 40
Registrovaný: 04 Júl 11, 16:50:11

PredchádzajúciĎalší

Späť na FAQ - Časté dotazy

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron