Podrobny postup odvzdusnenia ABS pomocou VAG-COMu

Poslaťod TDI tech » 23 Jún 10, 22:11:38

... sem davam cely presny postup (fotoserial) ako odvzdusnit ABS pomocou diag. nastroja VAG-COM. Tymto postupom sa odvzdusnuju iba jednotky ktore maju ASR/EDS prip. ESP !!! Klasicke jednotky ABS bez uvedenych sytemov (ASR/EDS prip. ESP) sa odvdusnuju iba normalne rucne, neda sa na nich aplikovat postup s pomocou Diag. nastroja !!! Na prevedenie operacie su potrebne dva osoby. POMOCOU VAG-COMu SA ODVZDUSNUJU IBA PREDNE BRZDY !!! Zadne brzdy sa odvzdusnuju klasicky bez pouzitia VAG-COMu.


Ako prve uvolnime rucnu brzdu, povypiname vsetky spotrebice v aute ako napr. autoradio, vyhrievanie sedadiel, ventilator kurenia, vnutorne osvetlenie atd. Skontrolujeme stav hladiny brzdovej kvapaliny prip. ju doplnime (podla potreby).


1, Pripojime interface do diag. zasuvky, zapneme zapalovanie a spustime program VAG-COM.


2. Zvolime RJ 03 - ABS brzdy
Obrázok


3, Klikneme na polozku 04 - zakladne nastavenie
Obrázok


4, Zvolime kanal 001 a klikneme na tlacidlo "Start"
Obrázok


5, Postupujeme podla vyzvy t.j. stlacime brzdovy pedal a drzime ho. Po chvily zacne vrcat cerpadlo ABS a pedal zacne stupat hore resp. tlacit proti nohe (pedal furt drzime stlaceny).
Obrázok


6, program nas vyzve aby sme uvolnili brzdovy pedal, a urobime tak. Druha osoba na odvzdusnovaci ventil (odvzdusnovak) navlecie priesvitnu hadicku (najlepsie ciru), volny koniec hadicky dame do nejakej otvorenej nadoby napr. plastoveho kelimka od Slolviny a pod. (aby nam nevitiekla vytlacena brzdova kvapalina na zem) a uvolni ho (odvzdusnovak). OVZDUSNOVAK UVOLNI IBA NA JEDNEJ STRANE !!! teraz napr, na PRAVEJ (prednej)
Obrázok


7, klikneme na tlacitko "ZAP/VYP/dalsi" (ktore sa nachadza v okne na pravo hore) (odvzdusnovak je stale povoleny)
Obrázok


8, program nas vyzve aby sme asi priblizne 10sekud pockali. Pocas tychto 10s sa znovu rozbehne cerpadlo ABS. (odvzdusnovak je stale povoleny)
Obrázok


9, teraz nas program vyzve aby sme 10x stlacili a uvolnili brzdovy pedal (proste 10x naslapeme na brzdu) Druha osoba (odvzdusnovak je stale povoleny) sleduje ci pocas stlacania brzdoveho pedala je v hadicke vidiet bublinky. (Pri poslednom desiatom slapnuti DRZIME PEDAL STLACENY DOLU na podlahe az kym druha osoba nedotiahne odvzdusnovak). Teraz druha osoba DOTIAHNE ODVZDUSNOVAK a da nam signal ze uz mozeme uvolnit brzdovy pedal. UVOLNIME BRZDOVY PEDAL.
Obrázok


10, Po kroku c.9 skontrolujeme stav hladiny brzdovej kvapaliny prip. ju doplnime (podla potreby) a znovu klikneme na tlacidlo "ZAP/VYP/dalsi"
Obrázok


11, znovu postupujeme podla vyzvy t.j. stlacime brzdovy pedal a drzime ho. Po chvily zacne vrcat cerpadlo ABS a pedal zacne stupat hore resp. tlacit proti nohe (pedal furt drzime stlaceny).
Obrázok


12, program nas vyzve aby sme uvolnili brzdovy pedal, a urobime tak. Druha osoba na odvzdusnovaci ventil (odvzdusnovak) navlecie priesvitnu hadicku (najlepsie ciru), volny koniec hadicky dame do nejakej otvorenej nadoby napr. plastoveho kelimka od Slolviny a pod. (aby nam nevitiekla vytlacena brzdova kvapalina na zem) a uvolni ho (odvzdusnovak). OVZDUSNOVAK UVOLNI IBA NA JEDNEJ STRANE !!! teraz napr, na LAVEJ (prednej)
Obrázok


13, klikneme na tlacitko "ZAP/VYP/dalsi" (ktore sa nachadza v okne na pravo hore) (odvzdusnovak je stale povoleny)
Obrázok


14, program nas vyzve aby sme asi priblizne 10sekud pockali. Pocas tychto 10s sa znovu rozbehne cerpadlo ABS. (odvzdusnovak je stale povoleny)
Obrázok


15, teraz nas program vyzve aby sme 10x stlacili a uvolnili brzdovy pedal (proste 10x naslapeme na brzdu) Druha osoba (odvzdusnovak je stale povoleny) sleduje ci pocas stlacania brzdoveho pedala je v hadicke vidiet bublinky. (Pri poslednom desiatom slapnuti DRZIME PEDAL STLACENY DOLU na podlahe az kym druha osoba nedotiahne odvzdusnovak). Teraz druha osoba DOTIAHNE ODVZDUSNOVAK a da nam signal ze uz mozeme uvolnit brzdovy pedal. UVOLNIME BRZDOVY PEDAL.
Obrázok


16, Skontrolujeme stav hladiny brzdovej kvapaliny prip. ju doplnime (podla potreby).


POZNAMKA: Tento poroces opakujeme podla potreby aj niekolko krat az kym nam neprestane ist vzduch z odvzdusnovaku von (na konkretnej strane). V priesvitnej hadicke nesmie byt vidiet ziadne bublinky ani spenenu "emulziu", iba krasnu cistu brzdovu kvapalinu. Pokial tomu tak nieje vratime sa ku kroku c.10 a postup opakujeme na potrebnej strane kde je este furt vzduch. Pokial je to uz OK tak pristupime k dalsiemu kroku c.17.


17, Odvzdusnenie je ukoncene a mozeme opustit polozku "Zakladne nastavenie" klikneme teda na tlacidlo "Zpet" ktore sa nachadza v okne na strede dole
Obrázok


18, kliknutim na tlacidlo 06 - Ukoncenie komunikacie, korektne ukoncime spojenie s RJ 04 - ABS brzdy
Obrázok


Tym je ABS odvzdusnene. Vykoname skusobnu jazdu. Ak sa nam este furt vidi makky brzdovy pedal celu proceduru mozeme zopakovat este raz.

TDI tech 


 
Príspevky: 47
Registrovaný: 23 Jún 10, 10:06:34

Poslaťod sf777 » 11 Aug 11, 11:58:55

Dobrá práca :/up
VW Passat Variant 3C 2.0 125kw DPF - off + chip :-D

sf777 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 10
Registrovaný: 15 Júl 11, 11:08:47

Poslaťod petko32 » 15 Sep 11, 10:36:21

mam passata B5.5 TDI PD , rok 2001 ... chcem to ABS ovzdusniť cez VAG no sprava sa uplne inac nez podla tohoto popisu , na kanale 001 nemam nic , na kanale 002 sa rozbehne cerpadlo ale bezat prestane po 10 sekundach , nepise nic ze treba stlacit, pustit proste vag nenapise nic ,,, na kanale 003 vrci cerpadlo abs dokedy neprepnem kanal na iny ,,,,,,,,, prečo sa to nesprava tak ako je to uvedene tu ? ... :( už 4 dni si nevem dať rady ,auto stoji kôli nefunkcnym brzdam resp zavzdusnenemu ABS :(

petko32 


 
Príspevky: 3
Registrovaný: 14 Aug 11, 0:21:35

Poslaťod janosik93 » 15 Sep 11, 21:16:48

tebe odporúčam isť do servisu, napr VW a tam ti odvzdušnia . pod tlakom sa do systému tlačí kvapalina a ta krásne odvzdušní všetko. Nieje to také drahé, aby si si to nemohol dovoliť :D
rád sa šprtám v kábloch a rozmýšľam o elektronike :-D

janosik93 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 3381
Registrovaný: 12 Jún 10, 20:51:14
Bydlisko: Spišská Nová Ves

Poslaťod petko32 » 15 Sep 11, 23:01:45

takze v mojom pripade to VAG om nepôjde ? ... mal by som lepsi pocit ak by som si to spravil sám :( , asi by to bola prva vec ktoru som nezvladol a musel ju dať robiť do servisu

petko32 


 
Príspevky: 3
Registrovaný: 14 Aug 11, 0:21:35

Poslaťod janosik93 » 16 Sep 11, 9:14:48

pozri sem, ja to nosím jednému známemu. on mi to &j z kvapalinou robí za 15€. stojí ti to za tie peniaze sa s tým drbať niekolko hodín? Musíš to brať tak, že nie všetko si spravíš doma a nie na všetko máš doma vybavenie.
rád sa šprtám v kábloch a rozmýšľam o elektronike :-D

janosik93 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 3381
Registrovaný: 12 Jún 10, 20:51:14
Bydlisko: Spišská Nová Ves

Poslaťod J@no » 17 Nov 13, 22:54:03

Predok nie je problem klasicky odvzdušniť , zadok je horší , z abs idú trubky do hora apotom zase hlboko dole pod auto ..a to dostať von klasicky bola fuška , ale keď je dobrý svah po ruke dá sa :roll:

J@no 


 
Príspevky: 9
Registrovaný: 31 Okt 13, 0:42:29


Späť na FAQ - Časté dotazy

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 11 hostia