A4 , predohrev vody

Poslaťod sulo » 10 Jún 11, 22:40:15

otazocka ohladom zhavicov na predohrev vody.mam ich v aute akurat ze su uz nefunkcne.ci ste ich niekto menili a ci sa to vobec oplati... nedocital som sa totiz to ze o kolko skor dokazu zohriat napriklad v zime pri -10 vodu.teraz v lete zohrejem na 90 zhruba po 4-5 km ked je vonku okolo 20 stupnov normalnou jazdou ( 3km 70-90km/h 2km po meste 50-60 ).

sulo 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 89
Registrovaný: 21 Aug 10, 15:37:13
Bydlisko: Trencin

Poslaťod janosik93 » 10 Jún 11, 23:54:29

no oplati sa to vždy.... nemec to tam len tak prenič za nič nedal :-)
rád sa šprtám v kábloch a rozmýšľam o elektronike :-D

janosik93 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 3381
Registrovaný: 12 Jún 10, 20:51:14
Bydlisko: Spišská Nová Ves

Poslaťod djrjay » 12 Jún 11, 12:17:53

urcite to tam ma svoj zmysel pri zohrievani vody ale vic swa mi paci system ktory som mal napr.v BMW ze voda ide cez EGR a vlastne ju zohrievaju vyfukove plyny.

djrjay 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 617
Registrovaný: 22 Jún 10, 21:27:21
Bydlisko: PD-SK

Poslaťod janosik93 » 12 Jún 11, 19:36:49

ta voda na EGR je hlavne o emisiach, a o euro norme. Niečo poštudoval v práci čo a ako. Nemyslite, že sa teraz budem robiť vševed ked som tam nastupil, zistil som, že skoro nič neviem :grr
rád sa šprtám v kábloch a rozmýšľam o elektronike :-D

janosik93 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 3381
Registrovaný: 12 Jún 10, 20:51:14
Bydlisko: Spišská Nová Ves

Poslaťod sulo » 12 Jún 11, 21:39:52

toto som nasiel na seat fore

AFN je jeste nema, az pozdejsi TDi je mely. Jsou to 3 zhavici vicky vsazeny do trubky vodou. Zhavicky jsou dost podobny normalnim a vykonove je to otazka, co to umi. Ale je pravda, ze moje AFN potrebuje na ohrati tak 15 km (v zime), TDi s predohrevem potrebuje tak polovinu.
Duvodu proc se to delalo je vic:
1. Pohodli ridice, driv jde topeni a muzes si odmlzit, rozmrazit predni okno.
2. Predohrevem ohrivas vodu a vzhledem k tomu, ze na TDi je i vymenik voda-olej, tak ti ohrivas i olej. To ma pozitivni vliv na opotrebeni, teplejsi olej lepe maze. A taky tim, ze se snizi treni, tak se snizi i ztraty, tim padem spotreba. Ikdyz je jasny, ze ten elektricky vykon, ktery zhavicky seberou musis vyrobit na alternatoru, takze vicemene nula od nuly, co se tyce spotreby.


hlavne ten bod 2 sa mi paci.aj ked neviem co je na tom pravdy.myslim ten vymenik voda-olej.spotreba mi je ukradnuta

sulo 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 89
Registrovaný: 21 Aug 10, 15:37:13
Bydlisko: Trencin

Poslaťod bh2 » 12 Jún 11, 21:46:49

tdi euro 3 maju zhavice a euro4 ohrieva vodu cez ten vymennik vyfukovych plynov.

bh2 


 
Príspevky: 77
Registrovaný: 23 Júl 10, 15:41:47


Späť na FAQ - Časté dotazy

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 8 hostia