Medzichladič stlačeného vzduchu - intercooler

Poslaťod Alpiners2 » 29 Jún 10, 11:30:07

1.Čo je prehriatie intercooleru?
Prehriatie nastáva vtedy ak nemôže odovzdať teplo rýchlejšie ako ho zohrieva horúci vzduch prúdiaci z turbíny. Ak nedokáže dostatočne rýchlo ochladzovať vzduch prúdiaci z turbíny tak stráca svoju účinnosť. To vysvetľuje jav prečo majú oturbené motory tendenciu jazdiť slabšie ak je vonku horúce počasie.

2.Čo je účelom Intercooleru?
Primárnou funkciou intercooleru je schladiť ohriaty vzduch ktorý zohrieva turbína. Keďže vzduch sa prechodom cez intercooler ochladil stáva sa hustejším. Hustejší vzduch prispieva k lepšiemu spalovaniu paliva a poskytuje nám viac výkonu.

3.FMIC, TMIC, SMIC - čo znamenajú tieto skratky?
FMIC - Front Mounted Intercooler: vpredu umiestnený intercooler
TMIC - Top Mounted Intercooler: navrchu umiestnený intercooler
SMIC - Side Mounted Intercooler: na boku umiestnený intercooler

FMIC poskytuje najlepšiu chladiacu schopnosť pretože je umiestnený v prednej časti chladiča pre optimálne prúdenie vzduchu a odovzdávania tepla.
SMIC a TMIC sa bežne vyskytujú na továrensky oturbených automobiloch.
TMIC sú náchylnejšie na tepelné namáhanie pretože sú umiestnené nad motorom a blízko kapoty. Ak sa pri TMIC použije náduch tak poskytuje adekvátne chladenie.
SMIC sa umiestňujú väčšinou po stranách vozidla, vw koncern.

4.Môže intercooler prispieť k vyššiemu výkonu?
Áno, aj keď je len nepriamo zodpovedný za zvýšenie výkonu.
Intercooler zvyšuje hustotu vzduchu ochladzovaním, takže motor s intercoolerom vyvinie viac energie ako rovnaký motor bez intercooleru pretože do valcov sa dostane väčšie množstvo vzduchu.

5. Aká je rozdiel medzi vzduchom chladeným intercoolerom a vodou chladeným intercoolerom?
Vzduchom chladený intercooler využíva rebrovanie (lamely) na odovzdávanie tepla.
Vodou chladený intercooler využíva na odovzdanie tepla chladiacu kvapalinu a má svoj vlastný chladiaci okruh.
Vodou chladený intercooler používajú väčšinou pretekárske autá.

6.Ako vybrať správnu veľkosť medzichladiča?
Hlavným limitujúcim faktorom pri výbere intercooleru je veľkosť priestorových obmedzení v motorovom priestore. Ak nie je dostatok priestoru pre intercooler zo zodpovedajúcim prúdením, potom je často voľba vodou chladený intercooler, aby maximalizoval schopnosť chladenia .

7.Kde je najlepšie uložiť medzichladič?
Najlepšie miesto pre váš intercooler je priamo v ceste prílevu prúdiaceho vzduchu. Tradične sa umiestňuje pred chladič do prednej časti vozidla - termín FMIC.

8.Môže FMIC znížiť účinnosť chladiča vody?
Nie, vzhľadom k tomu že intercooler umožňuje vzduchu prechádzať a prúdenie vzduchu na chladič nebude blokované. Avšak nemôžete použiť príliš hrubý intercooler ktorý neumožňuje vzduchu prechádzať dostatočne rýchlo. Vtedy by potencionálne mohli vzniknúť problémy s prehrievaním

9.Čo je účinnosť intercooleru a ako ju merať?
Účinnosť je definovaná ako pomer, koľko stupňov teploty bolo odstránených prechodom vzduchu cez intercooler z výstupu turbíny na pôvodnú teplotu vzduchu pri vstupe do turba.

Príklad:
teplota nasávaného vzduchu do kompresora je 20° C
v prechodom kompresorom sa nám vzduch ohreje, na 80°C
následne sa nám stlačený vzduch prechodom cez intercooler ochladí na 20°C - v tomto prípade by účinnosť intercooleru bola 100% čo však v praxi nedosiahneme. je to jednoduchý príklad ako si vieme vyrátať účinnosť intercooleru.
Nemáte oprávnenie prezerať súbory priložené v tomto príspevku.
mpps, galetto, magpro2, VCDS, Lexia3, Fiat ecu scan, MB Star, BMW scanner,LabProg+, OpCom, autocom-cdp, bdm, super vag k+can, digiprog3 (firma jantolak)

Alpiners2 

Obrázok užívateľa
Site Admin
 
Príspevky: 1326
Registrovaný: 12 Jún 10, 12:44:35
Bydlisko: Rimavská Sobota

Späť na FAQ - Časté dotazy

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 31 hostia