skusenosti so zavarenim dvojhmoty

Poslaťod mp3turbo » 24 Nov 10, 22:31:04

chlapi, toto mi poslal jeden chlapcisko co sa mota okolo motorov:



============================
Čítal som dnes jedno zaujímavé vlákno na anglickom toyotáckom fóre. Ale zaboha ho neviem opätovne nájsť, aby som Ti ho linkoval - ja mám vypnutú históriu. Avensis. Chlapík si dal zavariť dvojhmotu a dal ju vyvážiť. Čo sa mu stalo:

po odjazdení asi 40 tis míľ cítil zvláštne vibrácie, chvenie od motora.. Po čase sa mu motor zmenil na olejničku - olej tiekol z oboch simeringov na kľuke - jak od remenice, tak od kľuky. Motor postupne začínal mať čudný ťah v nižších otáčkach. Prevodovka začala hučať.

Po niekoľkých diagnostikách sa podarilo zistiť, že je problém so snímaním otáčok motora - kľuka na oske robila elipsu, čo sa prejavilo v nepravidelnej vzduchovej medzere medzi ozubenou predlohou a samotným snímačom. Predpokladám že to zistili jedine osciloskopom. Ináč sa to zistiť nedá.

Majiteľ sa rozhodol pre GO motora - zistilo sa, že kľukovka bola jemne prehnutá. Dôvodom bol zavarený zotrvačník. Hoci bol vyvážený, zistili, že nie dostatočne. Zotrvačník bol vyvážený s presnosťou jeden gram. Zjavne to nestačilo.

Zotrvačník teda "hádzal", čo spôsobilo poškodenie osi kľukovky ako i rozhodenie hnacej hriadele v prevodovke.

Zaujímalo by ma, akým spôsobom sa vyvažuje zotrvačník.
============================



co vy na to, nebude to zavarovanie predsalen trosicku nebezpecne? Alebo je klucom k uspechu vyvazenie? Miro, Bjukemen, kto ste tu varili dvojhmotu ako ste ju mali vyvazenu, kto to robil na akom stroji a akou presnostou?

mp3turbo 


 
Príspevky: 257
Registrovaný: 27 Júl 10, 23:12:27

Poslaťod mp3turbo » 24 Nov 10, 23:02:33

no teraz pozeram nejake strojariny... a je zle.

"Dynamické vyváženie je potrebné vykonať v komplete celého kľukového mechanizmu na zostavenom motore"... vyzera to tak ze zotrvacnik sa naozaj ma vyvazovat aj s klukovkou...

mp3turbo 


 
Príspevky: 257
Registrovaný: 27 Júl 10, 23:12:27

Poslaťod karol » 25 Nov 10, 9:35:19

potom by si ale musel vyvazovat aj mekano aj lamelu sklukou pri kazdej vymene. myslim to tak, ze ked ti odyde kluka a das druhu tak ju takisto musis vyvazit k zotrvaku? moc sa mi to nezda. dalsia vec bohvie co vsetko a ako tam mal porobene ten anglican ;)
alfa romeo 156 2,4JTD seria 100kW nove vstreky,cerpadlo, EGR -vaha OFF, kat OFF posledne meranie 186ps 406Nm

karol 


 
Príspevky: 109
Registrovaný: 14 Jún 10, 20:13:02
Bydlisko: jelka

Poslaťod Breznew18 » 25 Nov 10, 9:41:58

nestraste ma :D ja zatial problemi nemam a dufam ze to tak ostane
Alfa Romeo sportwagon 1,9 jtdm chip Alpiners

Breznew18 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 797
Registrovaný: 13 Jún 10, 13:19:15
Bydlisko: Okres Lučenec

Poslaťod Alpiners2 » 25 Nov 10, 10:32:10

nuž keď miro22 neukáže systém alebo postup vyvažovania tak to nenapíše ani sem 8-)
mpps, galetto, magpro2, VCDS, Lexia3, Fiat ecu scan, MB Star, BMW scanner,LabProg+, OpCom, autocom-cdp, bdm, super vag k+can, digiprog3 (firma jantolak)

Alpiners2 

Obrázok užívateľa
Site Admin
 
Príspevky: 1326
Registrovaný: 12 Jún 10, 12:44:35
Bydlisko: Rimavská Sobota

Poslaťod janosik93 » 25 Nov 10, 10:45:25

myslím, že sa to vola know how či tak nejako :grr
rád sa šprtám v kábloch a rozmýšľam o elektronike :-D

janosik93 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 3381
Registrovaný: 12 Jún 10, 20:51:14
Bydlisko: Spišská Nová Ves

Poslaťod mp3turbo » 25 Nov 10, 16:03:23

Mirec, ked uz neudas presny technologicky postup :) tak aspon povedz s akou presnostou vies vyvazovat...

lebo napriklad aj turba - tiez sa "vyvazuju" az na to ze minule mi jeden vravel ze na daleko mensich otackach ako maju v reali. Nieco mrkotal o 5000 az 10000rpm, pricom v reali tocia 170k rpm len tak fikne...

či ?

mp3turbo 


 
Príspevky: 257
Registrovaný: 27 Júl 10, 23:12:27

Poslaťod mp3turbo » 04 Dec 10, 1:29:50

prosim prosim... Mirec s akou presnostou vyvazujes zavarene dvojhmoty?

ked nechces verejne aspon mi pichni sukromnu spravu.

mp3turbo 


 
Príspevky: 257
Registrovaný: 27 Júl 10, 23:12:27

Poslaťod miro22 » 04 Dec 10, 17:15:05

presnost vyvazovania je ovela vyssia, ako od vyroby. bezne do 1 gramu, ale viem aj na menej. od vyroby to je do 3gramov(zalezi, ako sa za minutku strafili). bez prob ked to vyvazim, moze tocit potom aj 10tis otacok. :-) viem vyvazit samotny zotrvak, ale aj s pritlacakom. taku presnost, ze spolu s klukou, to by uz bola velka parada, lebo v prvom rade ani kluka nema taku presnost vyvazovania a mam overene, ze to nezvykne rozhodit o viac max ako 1 gram, niekedy nic. nebol som tu dlho.

ak je zotrvak jazdeny 100-200 tis, tak vyvazenost sa este narata aj cez 3 gramy. hlavne ak je uz jemne chyteny startovaci veniec. ak by to malo byt stale ok, do 1 gramu, tak by sa to muselo prevazovat kazdych 20tis km. napr zavodne ojnice su vyvazene do + - 1gramu a serie min raz tolko.
sprtam sa v motoroch.

miro22 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 317
Registrovaný: 24 Jún 10, 4:01:06

Poslaťod miro22 » 04 Dec 10, 20:46:21

akurat som si precital vrchnu odpoved, ze niekto vyvazil na 1 gram a zohlo kluku. cista chujovina. to by musel tocit min 20 tis otacok. na 1 gram sa v serii nevyvazuje nic, co sa toci. na 100% to viem, lebo som to testoval. ak niekomu nieco drblo, tak asi zabudol, ze ten zotrvak musel aj vycentrovat a po zavareni vyzihat. iba lamela ma nevyvazenost dalsie 2-3 gramy, ak to vsetko zratam, tak v serii kludne kmita aj 6-7 gramov, ked je motor novy. ak je starsi, tak aj 10 gramov. turboduchadla sa vyvazuju na menej ako desatinu gramu, podla toho, kolko tociek tocia a tocia ich nad 130 tis(podla velkosti turba. male tocia vela a velke menej) bezne v serii. v zavodnych autach vyvazujem vsetko do 1 gramu a nikdy nic nepovolilo a tam to ma vedsie prdy. :) 1 gram je uz fakt slusna presnost vo vyvazovani. kluku nezohne ani s 5 gramami, lebo dakedy mali auta bezne ked boli nove 4-5 gramov iba na spojke. preto nesli tak hladko. nove maju okolo 3 gramov, mimo lamely. na spojke sa totizto nikdy neda zarucit vyvazenost do buducna, lebo sa tam deru veci a tym padom lieta nevyvazenost. co typujem, tak 20 - 30 gramov vie ohnut kluku. ale aj to musi niekto vkuse tocit motor. 1 gram na tej obvodovej rychlosti moze robit asi tak 4-5 kg do bokov v plnych tockach - obmedzovac. zanedbatelne... a to dinamicke vyvazenie spolu s klukou a remenicou sa robi do motorov, co tocia tocky jak svina. vsak ak niekto vymeni len lamelu a pritlacak, tak by mu to muselo ohnut kluku, lebo hned je daleko nad 1 gramom.
Naposledy upravil miro22 dňa 04 Dec 10, 21:05:34, celkovo upravené 1
sprtam sa v motoroch.

miro22 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 317
Registrovaný: 24 Jún 10, 4:01:06

Poslaťod miro22 » 04 Dec 10, 21:02:21

turba sa vyvazuju pri mensich tockach ako maju v tlaku. tocky su tam len preto, lebo senzory musia zaznamenat hadzanie. to mas to iste ako kolesa na aute. roztoci ich na vyvazovacke na napr. 50km/hod a chodis 200 a viac. skratka nie je potrebne, aby si poskodil stroj, alebo aby ti zohlo osku na turbe, ked roztocis prvy krat.
sprtam sa v motoroch.

miro22 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 317
Registrovaný: 24 Jún 10, 4:01:06

Poslaťod mp3turbo » 04 Dec 10, 23:54:38

jasan, diky za odpovede.

mp3turbo 


 
Príspevky: 257
Registrovaný: 27 Júl 10, 23:12:27


Späť na Údržba a technické problémy VW

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 33 hostia

cron