chlapi, toto mi poslal jeden chlapcisko co sa mota okolo motorov:
============================
Čítal som dnes jedno zaujímavé vlákno na anglickom toyotáckom fóre. Ale zaboha ho neviem opätovne nájsť, aby som Ti ho linkoval - ja mám vypnutú históriu. Avensis. Chlapík si dal zavariť dvojhmotu a dal ju vyvážiť. Čo sa mu stalo:
po odjazdení asi 40 tis míľ cítil zvláštne vibrácie, chvenie od motora.. Po čase sa mu motor zmenil na olejničku - olej tiekol z oboch simeringov na kľuke - jak od remenice, tak od kľuky. Motor postupne začínal mať čudný ťah v nižších otáčkach. Prevodovka začala hučať.
Po niekoľkých diagnostikách sa podarilo zistiť, že je problém so snímaním otáčok motora - kľuka na oske robila elipsu, čo sa prejavilo v nepravidelnej vzduchovej medzere medzi ozubenou predlohou a samotným snímačom. Predpokladám že to zistili jedine osciloskopom. Ináč sa to zistiť nedá.
Majiteľ sa rozhodol pre GO motora - zistilo sa, že kľukovka bola jemne prehnutá. Dôvodom bol zavarený zotrvačník. Hoci bol vyvážený, zistili, že nie dostatočne. Zotrvačník bol vyvážený s presnosťou jeden gram. Zjavne to nestačilo.
Zotrvačník teda "hádzal", čo spôsobilo poškodenie osi kľukovky ako i rozhodenie hnacej hriadele v prevodovke.
Zaujímalo by ma, akým spôsobom sa vyvažuje zotrvačník.
============================
co vy na to, nebude to zavarovanie predsalen trosicku nebezpecne? Alebo je klucom k uspechu vyvazenie? Miro, Bjukemen, kto ste tu varili dvojhmotu ako ste ju mali vyvazenu, kto to robil na akom stroji a akou presnostou?