vrtula chladenia - Passat

Poslaťod sleyo » 29 Nov 10, 12:56:45

Zdravim,
odisiel mi termostat - samozrejme v zime :), Ale ked som pozeral ako zakryjem chladic - ako docasne riesenie na par dni, lebo jazdim teraz malo, tak som zistil ze sa mi stale toci vrtula chladica. Ked som to mal naposledy otvorene vsimol som si ze je zasvinena ta spojka ci co to je na oske. Moje otazky:
Je rozumne zakryt chladic ? Za predpokladu ze cidlo mam dobre si to viem ustrazit, ci nie ?
Ma sa ta vrtula tocit stale ? alebo je to sposobene tym ze ide tepla voda do chladica alebo je to pokazene ?

Termostat do tyzdna vymenim ale nemam teraz na to cas a priestor takze potrebujem take riesenie co za pol hodinu spravim. A teda co s tou vrtulou.

Dik,
Lubo
VW Passat 2001, 1.9TDI, 74kW, M5

sleyo 


 
Príspevky: 30
Registrovaný: 28 Okt 10, 14:15:10

Poslaťod sleyo » 29 Nov 10, 15:08:48

Tak doplnam informacie. V strede vrtule je viskozna spojka
http://www.nd-skoda-volkswagen.cz/cz/au ... at-b5.html

Da sa dako ozivit, precistit, namazat ? Toci mi to stale... Nechapem presne tomu principu ze na co sa zamerat.

Lubo
VW Passat 2001, 1.9TDI, 74kW, M5

sleyo 


 
Príspevky: 30
Registrovaný: 28 Okt 10, 14:15:10

Poslaťod sulo » 29 Nov 10, 15:56:41

akurat som mal trable tento vikend s viskospojkou.rozpadlo sa dnu to lozisko a cele to hnacie ustrojenstvo mi zacalo robit osmicku.vsimol som si to neskoro ( kedze nestavam pravidelne pred nastartovanym autom a z interieru to nepocut ) a tak mi tam to lozisko narobilo celkom peknu slamastiku.menila sa komplet cela viskospojka.jedine co zostalo bola vrtula.
mne sa vrtula tocila aj pred opravou aj po oprave stale.
a v tom kartone problem nevidim.kopa ludi tak jazdi v zime ci uz na benzinoch ci dieseloch.moj kamos tak jazdi kazdu zimu a zatial ziadny problem s prehrievanim nepostrehol ( 1.8T ).

ale bude lepsie ked sa ti k tomu vyjadri niekto kto do toho vidi lepsie lebo je dost mozne ze som trepol blbost ;) rad sa priucim kedze to bola pre mna tiez teraz aktualna tema.

sulo 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 89
Registrovaný: 21 Aug 10, 15:37:13
Bydlisko: Trencin

Poslaťod sleyo » 29 Nov 10, 18:25:02

Tak zajtra nahodim kartom. Aspon na skusku... Da sa ta spojka dako rozobrat a skontrolovat ? Ci ako zistim ze to ide ako ma ?
VW Passat 2001, 1.9TDI, 74kW, M5

sleyo 


 
Príspevky: 30
Registrovaný: 28 Okt 10, 14:15:10

Poslaťod sulo » 29 Nov 10, 19:24:55

najdi si cez google prirucku "jak na to" pre tvoj passat ( b5 / b5.5 ?) a tam by to mohlo byt teoreticky popisane ako ju dostat von z auta atd.nie som doma a naviac som este aj za PC ktory je rad ze je rad atak si nemozem dovolit otvarat pdfka :)

sulo 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 89
Registrovaný: 21 Aug 10, 15:37:13
Bydlisko: Trencin

Poslaťod sleyo » 29 Nov 10, 21:29:01

PDFko mam precitane, usetri vele vypytovania... Ale tam nepisu nic o moznej oprave, je ot nutne vymenit ?
VW Passat 2001, 1.9TDI, 74kW, M5

sleyo 


 
Príspevky: 30
Registrovaný: 28 Okt 10, 14:15:10

Poslaťod karol » 30 Nov 10, 8:47:50

za studena sa ma tocit (rukou)lahko a za tepla tazko. ako inac ju odskusat neviem ale funguje v podstate na principe termostatu, cize tepelnej roztiaznosti a ked je pokazena ju rovno menime. som sa zatial nezamislal ani nad opravou :-D
alfa romeo 156 2,4JTD seria 100kW nove vstreky,cerpadlo, EGR -vaha OFF, kat OFF posledne meranie 186ps 406Nm

karol 


 
Príspevky: 109
Registrovaný: 14 Jún 10, 20:13:02
Bydlisko: jelka

Poslaťod janosik93 » 30 Nov 10, 10:28:03

karton tam môžeš kludne dať, ale nie na celý chladič. ja ho mám na CCA dve tretiny chladiča.
rád sa šprtám v kábloch a rozmýšľam o elektronike :-D

janosik93 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 3381
Registrovaný: 12 Jún 10, 20:51:14
Bydlisko: Spišská Nová Ves

Poslaťod tomiq07 » 30 Nov 10, 18:00:41

to Janosik93:

Prečo nie na celý chladič? Rozmýšľam tiež, že túto zimu nahodím karton alebo nieco aby som to zakryl. Minulú zimu som jazdil bez zakrytia.

tomiq07 


 
Príspevky: 39
Registrovaný: 19 Sep 10, 15:02:38
Bydlisko: Kráľovce

Poslaťod janosik93 » 30 Nov 10, 21:58:28

bo ked budeš stáť niekde v kolone tak sa ti motor poďakuje :-) keď sa bude prehrievať. ak zakryješ celý tak nebude žiadne prudenie vzduchu.
rád sa šprtám v kábloch a rozmýšľam o elektronike :-D

janosik93 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 3381
Registrovaný: 12 Jún 10, 20:51:14
Bydlisko: Spišská Nová Ves

Poslaťod chiptuning » 30 Nov 10, 22:26:00

sleyo píše:Tak zajtra nahodim kartom. Aspon na skusku... Da sa ta spojka dako rozobrat a skontrolovat ? Ci ako zistim ze to ide ako ma ?

viskospojky se neopravuji , jen meni
u b5 se vynda snadno , staci necim podrzet tu plechovou kladku co po ni beha remen a pak staci jen povolit jeden sroub / imbus / ze zadu pod alternatorem primo v ose vrtule ;) pokud je spojka mimo auto nesmi se polozit ma zustat ve svisle poloze jako je v aute
jeste jen pro info vrtule se toci stale , pokud se unasi malo tak neuchladi motor , pokud je natvrdo a nema skluz tak ma zase zvuk jako nejakej nakladak nebo ofroad ktere maji vrtuli na pevno - je to pak dost hlucne
Obrázok ..... www.dragpower.cz

chiptuning 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 231
Registrovaný: 06 Okt 10, 19:49:34
Bydlisko: Plzen

Poslaťod Marek62 » 01 Dec 10, 12:50:48

Presne tak ako píše chiptuning aj keď sa nova objednáva tak príde zabalená v takej polohe ako je v aute a aj na obale ja nakreslené prevážať a skladovať v zvislej polohe. Niekde mám aj nákres takejto viskospojky keď ho nájdem tak ho tu pridám.

Marek62 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 10
Registrovaný: 08 Aug 10, 13:13:42

Poslaťod sleyo » 02 Dec 10, 1:43:39

Vymenil sa termostat - auto sa uz samozrejme rychlo zahreje a kedze som sa na vrtuli aj porezal tak predpokladam ze nevadi ze sa stale toci, horsie keby sa netocila... Zatim to teda nejdem menit, ak nevadi ze sa to furt coci (ci je studeny ci teplu motor) a ked je vypnuty ide to rukou lahko tocit.

vdaka za podnety
VW Passat 2001, 1.9TDI, 74kW, M5

sleyo 


 
Príspevky: 30
Registrovaný: 28 Okt 10, 14:15:10

Poslaťod chiptuning » 02 Dec 10, 11:00:45

sleyo píše:Vymenil sa termostat - auto sa uz samozrejme rychlo zahreje a kedze som sa na vrtuli aj porezal tak predpokladam ze nevadi ze sa stale toci, horsie keby sa netocila... Zatim to teda nejdem menit, ak nevadi ze sa to furt coci (ci je studeny ci teplu motor) a ked je vypnuty ide to rukou lahko tocit.

vdaka za podnety

ty jsi necetl muj prispevek vyse :?: :?: :?: vdyt ti tam pisu ,ze se toci stale :!: :!: :!:
Obrázok ..... www.dragpower.cz

chiptuning 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 231
Registrovaný: 06 Okt 10, 19:49:34
Bydlisko: Plzen

Poslaťod sleyo » 02 Dec 10, 22:39:51

Ale cital len mozno viac cital ako chapal. Tak mi nieje stale jasne naco je spojka ked sa to toci aj tak stale - to by tam stacil priamo hriadel a stalo by to o 80eur menej
VW Passat 2001, 1.9TDI, 74kW, M5

sleyo 


 
Príspevky: 30
Registrovaný: 28 Okt 10, 14:15:10

Ďalší

Späť na Údržba a technické problémy VW

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 34 hostia