dvojhmotny zotrvacnik

Poslaťod dominikk31 » 01 Dec 10, 14:11:13

zdravim autickari zakladam tuto temu z dovodu toho lebo ma zaujima tzv. dvojhmota jej vyznam, a hlavne ako sa prejavi ked uz odchadza, cital som uz kadeake prispevky a nic podrobnejsie som sa nedozvedel mate s tym nejake skusenosti? ak ano budem za kazdu radu vdacny. a ci sa oplati menit dvojhmotu za jednohmotu? ma to nejaky vyznam? w group mam skoda octavia combi2. :?: :rr

dominikk31 


 
Príspevky: 1
Registrovaný: 08 Okt 10, 14:07:00

Poslaťod djrjay » 01 Dec 10, 14:46:09

vacsinou je dvojhmotu uz pocut ked odchadza alebo sa trasie cele auto ked ju zasekne.
Hlavne pri vypnuti motora vacsinou zahrkoce.
Ta dvojhmota ma vacsinou aj nejaky zmysel ked ju tam dali.
Je lepsie ju tam aj nechat ak chces mat komfortne vozenie.
Keby si ju aj nejakym sposobom vymenil za jednohmotu tak sa ti budu vsetky vibracie z motora presuvat do interieru a samozrejme aj na prevodovku cim dost trpi.
Inziniery z VW group ju tam nedali len tak pre zabavu.

djrjay 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 617
Registrovaný: 22 Jún 10, 21:27:21
Bydlisko: PD-SK

Poslaťod janosik93 » 01 Dec 10, 23:37:27

keď máš odpružený zotrvačník, nemáš odpruženú lamelu.
keď nemáš odpružený zotrvačník, tak máš odpruženú lamelu.
S dvojhmotou je vozenie troška hladšie, plynulejšie ale rozdiel v tom skoro nezistíš .
rád sa šprtám v kábloch a rozmýšľam o elektronike :-D

janosik93 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 3381
Registrovaný: 12 Jún 10, 20:51:14
Bydlisko: Spišská Nová Ves

Poslaťod bjukemen » 03 Dec 10, 8:00:44

..už som videl na nejakej alfe aj odpruženy zotrvák aj lamelu

bjukemen 


 
Príspevky: 794
Registrovaný: 13 Jún 10, 16:33:40

Poslaťod mp3turbo » 03 Dec 10, 9:22:24

> Hlavne pri vypnuti motora vacsinou zahrkoce.

doppppp... na Voyageri mi to robi, semtam, zhruba 2x z desiatich. Nie je to zacinkanie, nie je to kovove zarachotanie alebo take tie typicke zvuky, ale semtam ten motor zdochne "tak nahrubo". Pri jazde absolutne nic, nikdy nic, pod 1700rpm nejazdime lebo ten motor je uplne mrtvy.

Uz sa tesim, ziadne nahrady neexistuju. Co ma povzbudzuje je ze mi to uz robi dva roky odkedy sme auto kupili rovnako.

mp3turbo 


 
Príspevky: 257
Registrovaný: 27 Júl 10, 23:12:27

Poslaťod Breznew18 » 03 Dec 10, 9:37:17

mne zotrvak odysiel z nicoho nic :D nic som si nevsimol vibracie alebo nic odysiel som do ciech na vylet a vratil som sa skoro s dierou v bloku motora :D
Alfa Romeo sportwagon 1,9 jtdm chip Alpiners

Breznew18 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 797
Registrovaný: 13 Jún 10, 13:19:15
Bydlisko: Okres Lučenec

Poslaťod chiptuning » 03 Dec 10, 20:41:02

dvojhmota tlumi torzni kmity , jinak uz jsem kdysi menil motor v passatu pd kde dvouhmota prestala dvouhmotovat az casem praskla klikova hridel :-L
Obrázok ..... www.dragpower.cz

chiptuning 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 231
Registrovaný: 06 Okt 10, 19:49:34
Bydlisko: Plzen

Poslaťod mp3turbo » 04 Dec 10, 1:30:26

chiptuning, sleduj totok:

viewtopic.php?f=9&t=355

mp3turbo 


 
Príspevky: 257
Registrovaný: 27 Júl 10, 23:12:27

Poslaťod autickar21 » 04 Dec 10, 9:06:20

Bezna vec, ked chalani este ladili embecky, davali odlahcovat zotrvak a na vyvazenie isiel aj s klukou aj s remenicou... Boli pripady ze na amaterskych rely sa zotrvacnik utrhol a rozpilil auto... Ked tocil na skodovici nejakych 7000ot, rychlo sa ukazalo co je zle na motore. By ma zaujimalo, ako sa potom vyvazuje 5-valec, ktory ma aj vyvazovaciu hriadel...

autickar21 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 620
Registrovaný: 16 Jún 10, 15:22:18
Bydlisko: Nové Mesto nad Váhom

Poslaťod miro22 » 04 Dec 10, 17:26:54

vyvazovacie hriadele su vzdy 2, tocia sa raz takymi otackami a tlmia iba horne a dolne razy, teda posuvny pohyb piestov a ojnic. tie s vyvazenim rotujucich veci na klukovom mechanizme nemaju nic.
sprtam sa v motoroch.

miro22 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 317
Registrovaný: 24 Jún 10, 4:01:06

Poslaťod miro22 » 04 Dec 10, 17:31:42

chiptuning, ked ti prdne dvojhmota, tak mas aj 10 nasobne razy, ako pri jednohmote. preto to nie je ktovieco. 5 kilove kladivo ti klepe do kluky. ak este dostane vyosenie, tak sposobuje aj extremnu nevyvazenost, lebo nejde v osi a to je este nebezpecnejsie.
sprtam sa v motoroch.

miro22 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 317
Registrovaný: 24 Jún 10, 4:01:06

Poslaťod Lada » 04 Dec 10, 17:41:57

Presne toto sa mi stalo u Galaxy.
Zotrvák sa vyosoval a nad 2500 ot/min sa už nedalo ani radit rychlosti.
Ked som otvoril dvere tak mi skákali hore dole 2,5 cm :mrgreen:
Celé auto bolo ako vibrátor.
Neskutočne to rozhodilo aj rj motoru,nevedel si stym poradit a davkoval naftu bezhlavo do vstrekov.
Nikdy som neveril čo dokáže zotrvačník až sa mi to stalo osobne. :opf?
http://www.ford-galaxy.cz/
Ford Galaxy 1.9 TDI PD 85 kW r.v.06/2000
Seat Alhambra Vigo 1.9 TDI PD 110 kW r.v.12/2005 chip by alpiners2 141 kW

Lada 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 62
Registrovaný: 13 Jún 10, 11:32:14
Bydlisko: Chrudim


Späť na Údržba a technické problémy VW

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 37 hostia