Stránka 1 z 1

dvojhmotny zotrvacnik

PoslaťNapísal: 01 Dec 10, 14:11:13
od dominikk31
zdravim autickari zakladam tuto temu z dovodu toho lebo ma zaujima tzv. dvojhmota jej vyznam, a hlavne ako sa prejavi ked uz odchadza, cital som uz kadeake prispevky a nic podrobnejsie som sa nedozvedel mate s tym nejake skusenosti? ak ano budem za kazdu radu vdacny. a ci sa oplati menit dvojhmotu za jednohmotu? ma to nejaky vyznam? w group mam skoda octavia combi2. :?: :rr

Re: dvojhmotny zotrvacnik

PoslaťNapísal: 01 Dec 10, 14:46:09
od djrjay
vacsinou je dvojhmotu uz pocut ked odchadza alebo sa trasie cele auto ked ju zasekne.
Hlavne pri vypnuti motora vacsinou zahrkoce.
Ta dvojhmota ma vacsinou aj nejaky zmysel ked ju tam dali.
Je lepsie ju tam aj nechat ak chces mat komfortne vozenie.
Keby si ju aj nejakym sposobom vymenil za jednohmotu tak sa ti budu vsetky vibracie z motora presuvat do interieru a samozrejme aj na prevodovku cim dost trpi.
Inziniery z VW group ju tam nedali len tak pre zabavu.

Re: dvojhmotny zotrvacnik

PoslaťNapísal: 01 Dec 10, 23:37:27
od janosik93
keď máš odpružený zotrvačník, nemáš odpruženú lamelu.
keď nemáš odpružený zotrvačník, tak máš odpruženú lamelu.
S dvojhmotou je vozenie troška hladšie, plynulejšie ale rozdiel v tom skoro nezistíš .

Re: dvojhmotny zotrvacnik

PoslaťNapísal: 03 Dec 10, 8:00:44
od bjukemen
..už som videl na nejakej alfe aj odpruženy zotrvák aj lamelu

Re: dvojhmotny zotrvacnik

PoslaťNapísal: 03 Dec 10, 9:22:24
od mp3turbo
> Hlavne pri vypnuti motora vacsinou zahrkoce.

doppppp... na Voyageri mi to robi, semtam, zhruba 2x z desiatich. Nie je to zacinkanie, nie je to kovove zarachotanie alebo take tie typicke zvuky, ale semtam ten motor zdochne "tak nahrubo". Pri jazde absolutne nic, nikdy nic, pod 1700rpm nejazdime lebo ten motor je uplne mrtvy.

Uz sa tesim, ziadne nahrady neexistuju. Co ma povzbudzuje je ze mi to uz robi dva roky odkedy sme auto kupili rovnako.

Re: dvojhmotny zotrvacnik

PoslaťNapísal: 03 Dec 10, 9:37:17
od Breznew18
mne zotrvak odysiel z nicoho nic :D nic som si nevsimol vibracie alebo nic odysiel som do ciech na vylet a vratil som sa skoro s dierou v bloku motora :D

Re: dvojhmotny zotrvacnik

PoslaťNapísal: 03 Dec 10, 20:41:02
od chiptuning
dvojhmota tlumi torzni kmity , jinak uz jsem kdysi menil motor v passatu pd kde dvouhmota prestala dvouhmotovat az casem praskla klikova hridel :-L

Re: dvojhmotny zotrvacnik

PoslaťNapísal: 04 Dec 10, 1:30:26
od mp3turbo
chiptuning, sleduj totok:

viewtopic.php?f=9&t=355

Re: dvojhmotny zotrvacnik

PoslaťNapísal: 04 Dec 10, 9:06:20
od autickar21
Bezna vec, ked chalani este ladili embecky, davali odlahcovat zotrvak a na vyvazenie isiel aj s klukou aj s remenicou... Boli pripady ze na amaterskych rely sa zotrvacnik utrhol a rozpilil auto... Ked tocil na skodovici nejakych 7000ot, rychlo sa ukazalo co je zle na motore. By ma zaujimalo, ako sa potom vyvazuje 5-valec, ktory ma aj vyvazovaciu hriadel...

Re: dvojhmotny zotrvacnik

PoslaťNapísal: 04 Dec 10, 17:26:54
od miro22
vyvazovacie hriadele su vzdy 2, tocia sa raz takymi otackami a tlmia iba horne a dolne razy, teda posuvny pohyb piestov a ojnic. tie s vyvazenim rotujucich veci na klukovom mechanizme nemaju nic.

Re: dvojhmotny zotrvacnik

PoslaťNapísal: 04 Dec 10, 17:31:42
od miro22
chiptuning, ked ti prdne dvojhmota, tak mas aj 10 nasobne razy, ako pri jednohmote. preto to nie je ktovieco. 5 kilove kladivo ti klepe do kluky. ak este dostane vyosenie, tak sposobuje aj extremnu nevyvazenost, lebo nejde v osi a to je este nebezpecnejsie.

Re: dvojhmotny zotrvacnik

PoslaťNapísal: 04 Dec 10, 17:41:57
od Lada
Presne toto sa mi stalo u Galaxy.
Zotrvák sa vyosoval a nad 2500 ot/min sa už nedalo ani radit rychlosti.
Ked som otvoril dvere tak mi skákali hore dole 2,5 cm :mrgreen:
Celé auto bolo ako vibrátor.
Neskutočne to rozhodilo aj rj motoru,nevedel si stym poradit a davkoval naftu bezhlavo do vstrekov.
Nikdy som neveril čo dokáže zotrvačník až sa mi to stalo osobne. :opf?