Potrebujem poradit ahladom turba 1.6 CiTD

Poslaťod Kapitola » 21 Nov 10, 16:50:10

Zdravim,
mam problem s turbom . Mazda 1.6 CiTD 80kw 2007 140 000 .
Nezapina mi turbo. Auto normalne ide, len nema tah. Prestalo to tahat zo dna na den. Predtym ziadne priznaky, nejaku cukanie alebo strata vykonu postupna. Diagnostika neukazuje ze by bolo DPF vprdeli( ani nic ine a kontrolka mi ziadna nesvieti na diplayi) len neukazuje nakolko je zanesene to DPF. Pri nastartovani a pridani plynu sa aj pohybuje ta klapka od turba, alebo co to je, cize turbo by malo byt v poradku predpokladam. Neni tu niekto z BA alebo okolia, kto by sa vedel nato pozriet ?

Kapitola 


 
Príspevky: 2
Registrovaný: 19 Nov 10, 22:15:39

Poslaťod Alpiners2 » 22 Nov 10, 0:04:57

skús napísať chalanovi s nickom karol. má servis v ba, má dobrú robotu ;)
mpps, galetto, magpro2, VCDS, Lexia3, Fiat ecu scan, MB Star, BMW scanner,LabProg+, OpCom, autocom-cdp, bdm, super vag k+can, digiprog3 (firma jantolak)

Alpiners2 

Obrázok užívateľa
Site Admin
 
Príspevky: 1326
Registrovaný: 12 Jún 10, 12:44:35
Bydlisko: Rimavská Sobota

Poslaťod Kapitola » 22 Nov 10, 11:05:23

dik , ozvem sa mu.

Kapitola 


 
Príspevky: 2
Registrovaný: 19 Nov 10, 22:15:39

Poslaťod bjukemen » 06 Máj 11, 21:35:07

..vyrieišil si to nejako ..?

bjukemen 


 
Príspevky: 794
Registrovaný: 13 Jún 10, 16:33:40

Poslaťod mazda3 » 19 Feb 14, 19:16:53

Ahojte.
Mám asi podobny problem, Mazda 3 1.6 Diesel 2004, cca 200 400km.
Celkový príbech vozidla za posledny rok, HORROR!
Začalo to asi výmenou turba, teraz mám štvrté, behom 1 roka!
Túto zimu v januári jedno ráno (cca -5 vonkajšia teplota) som naštartoval, mierne zohrial, pohol sa, a cvakkk, akože odišlo turbo...
Chúda moje, neviem či prechladla riadiaca jednotka či čo, ale iďe to ako 30PS trabant (sluchovo všetko OK, podtlak funguje)...

Teraz k tomu poslednemu roku:
Prvé: origo TURBO už doslúžilo, cca 195 000 km, tak REPAS + čistenie katalizátora (FAP)
Druhé turbo: cca 450km, potom KO. Opravár nevedel že na tomto vozidle nestači vymeniť len turbo a olej...
Pred tretím turbom: vaňa dole, nový sací koš, sitko z olejovej hadice k turbu von, atď...
Tretie turbo: cca 2000km, NIEČO preleťelo cez turbo, cez prívod vzduchu je prívod z olejoveh hmly, tak asi stade niečo natiahlo...
Kúpil sa Oil catch tank, rozobralo sa /čistenie: sanie (hadice,intercooler,váha vzduchu - maf senzor), zaslepenie EGR (ten ukazuje neustalu chybu už dlhooo, ale akože auto išlo aj s tou chybou ako-tak celkom dobre len spotreba bola viac).
Stvrté turbo: Všetko OK neakých 4000km, na a teraz bojujem s 30PS autom, kazdý deň 20KM do práce...
Podtlak funguje, turbo tlači 1 - 1.5 bar, váha vzduchu ok,snímač tiež, len to neide. Kúsok sa pohne pri 3700/+ otáčkach, ale to ako keby z 30ps zvýšilo na 45ps...

Za odstránenie závady dám viac než 0.7dl domácej...
Vie mi niekto pomoct, ohladom diagnostiky, či je to riadiacou jednotkou, alebo turbom (zasa), alebo niektorým snímačom, atď...?
Som z okresu LC, ale R.S. alebo ZV nie je problem dojsť.
mazda 3 1.6di turbo 2004. by Alpiners2. EGR/FAP OFF. OIL CATSH TANK. Nová spojka + dvojhmota SACHS

mazda3 


 
Príspevky: 6
Registrovaný: 18 Feb 14, 20:42:49
Bydlisko: Lučenec

Poslaťod janosik93 » 19 Feb 14, 23:26:29

čo tak zmerať tlak oleja a vymeniť aj teb vydny EGR?
po vadnom turbe si dal novy IC? či si ho len vyčistil? musi isť novy, ak sa ti turbo rozleti. olejove trubky su nove? aj tie sa musia mneiť, ak sa turbo rozleti
rád sa šprtám v kábloch a rozmýšľam o elektronike :-D

janosik93 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 3382
Registrovaný: 12 Jún 10, 20:51:14
Bydlisko: Spišská Nová Ves

Poslaťod bjukemen » 20 Feb 14, 18:38:01

zaujimave je toto co popisejes, ale treba zacat EGR OFF FAP OFF sitko prec vycistit system..zmerat tlak oleja dat tam 5w-40 total quartz a potom sa uvdi co dalej

bjukemen 


 
Príspevky: 794
Registrovaný: 13 Jún 10, 16:33:40

Poslaťod mazda3 » 20 Feb 14, 19:31:59

Ahojte.

Tlak oleja bol meraný, hodnotu neviem, sitko vybrate (pred rokom)...
S mazaním turba ASI nemam problem, funguje, rotuje, nepíska...
Len ako keby nenabral otáčky, hadica do IC je meká, aj po 3500 otáčkach...
Cez výkend som rozobral/vybral:
1. váhu vzduchu
2. hadica vz.filter - turbo
3. hadica z turba do intercooleru
4. hadica z intercooleru po maf senzor
5. Všetko poskladal, NEUNIKÁ mi tlak, lebo NEMAM tlak z turba, len taký normálny ,,kúsok zvyšený,, prietok vzduchu.
Povedal by som, všetko na 90-95% čisté, cez oil catch tank neaká tá para prejde, ale že by bol neaký sajrajt/bordel usadenený v hadiciach / senzore by som nepovedal.
Sused (AMATER) má OBD II ELM 327, neaky soft v laptope, pozerali sme tlak turba, maf senzora, aj počas jazdy, všetko funguje, len auto neide...

bjukemen, ja som za egr off, fap off, len nech to už pojde aj hore kopcom, nie len v 2-ke a max 3-ke ako teraz...

edit:
tento vykend pojde dole vyfuk, pozriem druhu stranu turba...
_ _ _ _ _ _ _ _
Edit2:
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=96134&postdays=0&postorder=asc&highlight=mazda&start=0

No, možem sa ja aj posr.ť, nikdy to už nepojde....
mazda 3 1.6di turbo 2004. by Alpiners2. EGR/FAP OFF. OIL CATSH TANK. Nová spojka + dvojhmota SACHS

mazda3 


 
Príspevky: 6
Registrovaný: 18 Feb 14, 20:42:49
Bydlisko: Lučenec

Poslaťod bjukemen » 20 Feb 14, 21:36:36

pojde to, vsak je to 1.6 hdi to musi ist, bude zle nastavena variabilita na turbe asi alebo co, treba spravit lepsiu diag, z kade si to presne.?

bjukemen 


 
Príspevky: 794
Registrovaný: 13 Jún 10, 16:33:40

Poslaťod mazda3 » 20 Feb 14, 22:10:33

bjukemen píše:pojde to, vsak je to 1.6 hdi to musi ist, bude zle nastavena variabilita na turbe asi alebo co, treba spravit lepsiu diag, z kade si to presne.?


okr. Lučenec
mazda 3 1.6di turbo 2004. by Alpiners2. EGR/FAP OFF. OIL CATSH TANK. Nová spojka + dvojhmota SACHS

mazda3 


 
Príspevky: 6
Registrovaný: 18 Feb 14, 20:42:49
Bydlisko: Lučenec

Poslaťod mazda3 » 22 Feb 14, 21:11:54

Ahojte.

Tak som dnes dal dole vyfuk, tu su neake fotky a video z turba:
http://goo.gl/2fBO3D

1.
Tá 1 lopatka co ju nevidno :o sa mi odlomila asi vcera pri 4500-5000/min , začalo mierne pískať turbo ked pridam plyn.
Preco som to tlacil do 5000/min ? Bo som kkt...
mazda 3 1.6di turbo 2004. by Alpiners2. EGR/FAP OFF. OIL CATSH TANK. Nová spojka + dvojhmota SACHS

mazda3 


 
Príspevky: 6
Registrovaný: 18 Feb 14, 20:42:49
Bydlisko: Lučenec

Poslaťod bjukemen » 22 Feb 14, 21:56:59

si to teda riadne dovrzgal,ale ma zaujima co mohlo preletiet resp preco sa ulomila lopata, to zachvilku predpokladam ze klakne to turbo

bjukemen 


 
Príspevky: 794
Registrovaný: 13 Jún 10, 16:33:40

Poslaťod mazda3 » 05 Apr 14, 12:28:43

Ahojte
Takže, turbo č.4 28.03.2014 K.O. :opf?

Nové turbo (repas) č.5 vymenené dňa 2.04.2014, 202200 km, je z inej firmy (google: lučenec turbo) než boli tie prvé kúsky (košice turbo) . Olej menený z Castrol na Total Quartz 9000 5w40 + filter + vzduchový filter.
Všetko funguje, je to asi najlepsi repas čo zatial bolo na aute.
Prikladám neake fotky, výmena trvlala cca 1.5 hod. aj s :kk/ , a debata okolo toho atd...
Držiak olejoveho filtra (vložky) sa nam skoro zalomil, normalne mi seklo v r.ti ked opravar povedal nech sa modlim :o aby to povolilo, no, na 3ti pokus to povolilo ;)

https://drive.google.com/folderview?id=0B8PDBZG3V4jAOTF1UjF2c1hkc1k&usp=sharing

Po skúšobnej zazde cca 50km mám nové poznatky, spojka v p.či :mm , takže cez leto (až to vydrží) vymena spojky + dvojhmota.

Až mate niekto skusenosti s dvojhmotou a spojkou, dajte vediet, čo brať, akú značku, či sa oplatí repas (či vydrží aspoň 50-70000 km).
Alebo mate niekto doma na predaj, viete zabezpečit ( nabúraného, bývaťe blizko vrakoviska,atď...),
čo to stojí (viem, google mi pomoze) no ja sa radšej opítam vás!

Dakujem
mazda 3 1.6di turbo 2004. by Alpiners2. EGR/FAP OFF. OIL CATSH TANK. Nová spojka + dvojhmota SACHS

mazda3 


 
Príspevky: 6
Registrovaný: 18 Feb 14, 20:42:49
Bydlisko: Lučenec

Poslaťod vyr_skalny » 10 Dec 15, 16:07:10

ty moc stastia v tomto asi nemas

vyr_skalny 


 
Príspevky: 32
Registrovaný: 29 Jan 15, 17:10:07

Poslaťod drahos » 13 Jan 16, 11:16:51

poslednu dobu sa turba nejako privelmi kazia
jedine 4x4

drahos 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 40
Registrovaný: 09 Dec 14, 11:59:33

Ďalší

Späť na Ázijské automobily - Toyota, Mazda, Honda, Hyundai, Kia

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 0 hostia

cron