Takze ako som slubil tak sem davam presny podrobny postup montaze na auto. Potrebujeme k tomu hlavne teplu svetlu garaz a nitovacie klieste na matice M10 (ak ich nemame tak su potrebne poriadne blicky a dalsi par ruk), teplovzdusnu pistol, lupienkovu pilku a v neposlednom rade extra pevne nervi.
Takze najprv musime kompletne odstrojit spodok motora t.j. plastovy dekel a bocne plastove kryty (steny), odmontujeme rurku co ide popri PP kolese do IC. Pokial NEMAME nitovacie klieste na matice M10 tak je nutne dat dole aj predne podblatniky a odmontovat IC (to znamena nadrzku na ostrekovac vymontovat vonku) aby sme mali dostatok miesta pre blicky, golu a 4 ruky.
Bocne plastove steny dame dolu tak ze strcime plochy srubovak do prichytky a budeme snou otacat proti smeru hod. ruciciek.
Teraz sa dostaneme k spodnej stene spodneho nosnika. Ocistime ju. Vidno dva diery do ktorych nanitujeme matice trhacieho nitu M10 o ktore neskor prichitime Tecka drziaky. Pokial nemame nitovacie klieste na matice M10 je situacia podstatne komplikovanejsia :( Nastastie som si nato vymyslel fintu fň :D
Aby sme nitovacie matice prichytili do nosnika bez nitovacich kliesti budeme ktomu potrebovat 1ks srubu M10 dlhu aspon 50mm, kusok trubky so stenou aspon 1.5mm s vnutornym priemerom 10.5mm a dlzkou tak 20 mm vid foto, samozrejme poriadne blicky (najlepsie Knipex Cobra) a dalsi par ruk (pomocnika). Na srubu prevlecieme ten kusok rurky a nakoniec zasrubujeme nitovaciu maticu tak aby sa dotkla rurky. Do bliciek uchytime HRANU LIMCA nitovacej matice samozrejme tak aby sa nam blicky dotykali o nosnik a pri dotahovani sruby sa "zakusovali" (drzime ich proti smeru).
Teraz nitovaciu maticu ktoru pevne drzime v blickach vlozime do diery v nosniku. MUSIME JU NADORAZ STRCIT DO DIERI A DRZAT!!! Silno stlacime a snazime sa drzat nehybne aby sa nepootacala. Druha osoba zoberie racnu s dlhym nadstavcom a opatrne zacne srubu dotahovat. Nitovacia matica sa zacne stahovanim sruby deformovat cim sa napevno "zalisuje" do diery v nosniku. Potom srubu povolime a vysrubujeme. Nitovacia matica zostava pevne prichytena v nosniku vid. foto. Tento postup opakujeme este do dalsich dier. Celkom 7x t.j. 2x PP spodny nosnik, 2x LP spodny nosnik a 3x napravnica.
Najchujovejsiu robotu mame za sebou. Nitovacie matice su na miestach, ale pred prichytenim T-drziakov musime najprv upravit bocne plastove steny (dalej BPS). Kto ma origo bocne plastove steny pre plechovy kryt motora "s ochranou proti podjeti"ma o robotu menej. Kedze pochybujem ze sa niekomu bude chciet vyhodit 120 eur za obidve origo bocne plastove steny s ochranou proti podjeti tak sem dam postum na upravu tych povodnych.
Takze najsamprv si musime oznacit kde treba vyvrtat diery do bocnej plastovej steny pre uchytenie Tecka do nosnika. Na nosniku si centrofixou nakreslime ciarky (osi od stredu diery) vid. foto a prilozime bocnu plastovu stenu a oznacime si polohu dier na BPS.
Navrtame diery do BPS a prilozime si zhora Tecko a oznacime si usek kde vyrezeme do BPS vykus na rurku Tecka vid. foto. Cely postup aplikujeme aj na druhej strane (druhej BPS).
Teraz si musime oznacit do BPS vyrezi pre prednu pricnu oceloveho krytu motora. Takze namontujeme obidve BPS aj s Teckami (tak aby naklonene rurky tecok smerovali dopredu) na nosniky a zlahka ich dotiahneme. Prichytime ocelovy kryt motora o napravnicu (zlahka dotiahneme sruby) a prednu cast krytu pritlacime k obidvom BPS tak aby sa ich ta pricna dotykala. Centrofixou obkreslime na BPS ciary kade budu prechadzat konce pricne a aj oznacime hlbku po koniec rurok Teciek vid. foto. Vsetko demontujeme naspat dole.
Do BPS opatrne vyrezeme prip. noznicami na plech vystrihneme otvori pre konce pricne krytu vid foto.
Vsetko este raz len tak letmo poskladame a skontrolujeme ci je to OK. Ak hej tak zase vsetko kompletne demontujeme. Ty bystrejsi si pri skusobnej montazi iste vsimnu ze BPS su koli Teckam na dlzku poodtiahnute od nosnika asi na 5mm. Aby nam cez tuto sparu zbytocne nekydal bordel od kolies do motoroveho priestoru je nutne prilepit na vrchny limec BPS kejdrovu pasku ktora perfektne vyplni medzeru. Aby poriadne drzala tak limec BPS dokladne odmastnime a za pomoci teplovzdusnej pistole ohrejeme lepkavu stranu kejdrovej pasky. Postupne ju prilepime k limcu BPS a zvysok odrezeme vid foto.
Do ZAVITOV NITOVACICH MATIC a aj na SRUBY fajne nastriekame medenej pasty prip. natrieme grafitovej vazeliny. Vsteko poskladame t.j. nasadime BPS spolu s Teckami a s CITOM DOTIAHNEME SRUBY (netreba zabudat ze nitovacia matica sa moze pri povolovani srubi zacat pretacat!!!). Poskladame podblatniky nahodime IC, rurku co ide od turba do IC, nadobku na ostrekovac, svetlo atd. Bude to vyzerat asi takto:
Teraz nas caka velke finale. Konecne uz mozeme namontovat plechovy kryt pod motor. Zo zadu ho drizia 3 sruby na uskach s pryzovymi zarazkami a v predu 2 dlhe sruby v dierkach na konci Teciek. Spodne limce BPS prichytimme cez dierky v plechovom kryte motora malymi samorezkami na 25ku torx (co drzali povodny plastovy kryt). Nasadime do spodnych rohov naraznika tie take plastove trojuholniky a prisrubujeme ich o spodnu hranu podblatnika. Vyzera to nasledovne:
A hotovo! Uz len spustit motor zo zdihaka dole na zem, start a vela statsnych kilometrov. Clovek je stym taky istejsi aj na neistych cestach
:D