Ochrana hnaciho agregatu (Octavia 1U)

Poslaťod TDI tech » 23 Jún 10, 22:24:28

Po znizeni auta som neustale trpol kde skrtnem podvozok a uz len cakal kedy si poskodim motor ranou zo spodu. Ten origo plastovy kryt motora ma moc neutesoval, tak som sa poobzeral po origo ocelovom 2mm prelisovanom kryte motora. Len pre lepsiu predstavu jedna sa o origo prislusenstvo VW a u Octavii 1U sa pri objednavke noveho auta dal za priplatok 17.000CZK dokupit tzv. Paket pro spatne cesty, ktory obsahoval 23mm stabilizator (u benzinov naviac), o 27mm zvyseny podvozok a ocelovy kryt motora. Ja som si jeden taky "pekny" este moc nepohybany ocelovy kryt motora zohnal. Vyzeral dost hnusne cely zhrdzaveny ale ako plus boli knemu vsetky uska a ako bonus odhlucnenie. A to za fantasticku cenu 100eur :D Pre vsetkych tuningovych spekulantov som odvazil cely kryt aj s prislusenstvom a vazi to spolu nejakych 15,1 kg +/-. Aspon podla tej vahy co mame doma ale treba to brat s malou rezervou, pretoze urcite nevazy celkom presne.

Vyzeral takto: proste otrasne

Obrázok

Obrázok



Tak som ho nechal opieskovat a pozinkovat (stalo ma to 20eur). potom som si ho nastriekal a hned vyzeral ako zo skatulky.

Obrázok

Obrázok

Obrázok


Nasledovalo dokupenie nutneho prislusenstva, ktore je nevyhnutne k montazi na vozidlo. Stalo ma to problizne 120eur. Pekne poporiadku, najsamprv supiska dielov:

01 - Ocelovy kryt motora (1ks) kat. c. 1J0 018 930 C (F, B ) pismeno sa lisi podla motora, ale vpricipe su vsetky rovneka akurat niektore maju vyrezane dieri na prudenie vzduchu a pod.
Obrázok


02 - drziaky (2ks) tzv. tecka kat. c. 1J0 018 885 A
03 - skrutky (2ks) AM10x50-SW16 kat. c. N 908 704 01
04 - spony na prichytenie odhlucnenia (9ks) ked nedavame odhlucnenie niesu potrebne kat. c. N 905 333 01
05 - zarazka pryzova (3ks) nieje nutna ale bez nej bude cerkat dekel kat. c. 1J0 018 977 A
06 - uska na pridrziavanie dekla o napravnicu (3ks) kat. c. 1J0 018 967 A
07 - matica trhacieho nitu (7ks) (taku chujovinu mozu vymyslet len soudruzi iziniri z NDR) kat. c. N 908 106 02
08 - skrutka M10x30 (7ks) kat. c. N 100 704 03

Obrázok


09 - odhlucnenie (1ks) nieje nutne ale u TDI nieje na skodu (nove stoji 70eur!!!) kat.c. 1J0 018 997

Obrázok


10 - plastove bocne kryty motoroveho priestoru s tzv. ochranou proti podjeti (1ks L, 1ks P) niesu nutne nakolko stoja 60eur/ks (povodne sa daju porezat podla potreby) pravy kat. c. 1J0 825 250 J (G, L) a lavy kat. c. 1J0 825 245 F (E) pismeno sa lisi podla typu motora.

TDI tech 


 
Príspevky: 47
Registrovaný: 23 Jún 10, 10:06:34

Poslaťod TDI tech » 24 Jún 10, 10:18:12

Takze ako som slubil tak sem davam presny podrobny postup montaze na auto. Potrebujeme k tomu hlavne teplu svetlu garaz a nitovacie klieste na matice M10 (ak ich nemame tak su potrebne poriadne blicky a dalsi par ruk), teplovzdusnu pistol, lupienkovu pilku a v neposlednom rade extra pevne nervi.

Takze najprv musime kompletne odstrojit spodok motora t.j. plastovy dekel a bocne plastove kryty (steny), odmontujeme rurku co ide popri PP kolese do IC. Pokial NEMAME nitovacie klieste na matice M10 tak je nutne dat dole aj predne podblatniky a odmontovat IC (to znamena nadrzku na ostrekovac vymontovat vonku) aby sme mali dostatok miesta pre blicky, golu a 4 ruky.

Bocne plastove steny dame dolu tak ze strcime plochy srubovak do prichytky a budeme snou otacat proti smeru hod. ruciciek.
Obrázok
Obrázok

Teraz sa dostaneme k spodnej stene spodneho nosnika. Ocistime ju. Vidno dva diery do ktorych nanitujeme matice trhacieho nitu M10 o ktore neskor prichitime Tecka drziaky. Pokial nemame nitovacie klieste na matice M10 je situacia podstatne komplikovanejsia :( Nastastie som si nato vymyslel fintu fň :D

Aby sme nitovacie matice prichytili do nosnika bez nitovacich kliesti budeme ktomu potrebovat 1ks srubu M10 dlhu aspon 50mm, kusok trubky so stenou aspon 1.5mm s vnutornym priemerom 10.5mm a dlzkou tak 20 mm vid foto, samozrejme poriadne blicky (najlepsie Knipex Cobra) a dalsi par ruk (pomocnika). Na srubu prevlecieme ten kusok rurky a nakoniec zasrubujeme nitovaciu maticu tak aby sa dotkla rurky. Do bliciek uchytime HRANU LIMCA nitovacej matice samozrejme tak aby sa nam blicky dotykali o nosnik a pri dotahovani sruby sa "zakusovali" (drzime ich proti smeru).

Obrázok
Obrázok
Obrázok

Teraz nitovaciu maticu ktoru pevne drzime v blickach vlozime do diery v nosniku. MUSIME JU NADORAZ STRCIT DO DIERI A DRZAT!!! Silno stlacime a snazime sa drzat nehybne aby sa nepootacala. Druha osoba zoberie racnu s dlhym nadstavcom a opatrne zacne srubu dotahovat. Nitovacia matica sa zacne stahovanim sruby deformovat cim sa napevno "zalisuje" do diery v nosniku. Potom srubu povolime a vysrubujeme. Nitovacia matica zostava pevne prichytena v nosniku vid. foto. Tento postup opakujeme este do dalsich dier. Celkom 7x t.j. 2x PP spodny nosnik, 2x LP spodny nosnik a 3x napravnica.

Obrázok
Obrázok

Najchujovejsiu robotu mame za sebou. Nitovacie matice su na miestach, ale pred prichytenim T-drziakov musime najprv upravit bocne plastove steny (dalej BPS). Kto ma origo bocne plastove steny pre plechovy kryt motora "s ochranou proti podjeti"ma o robotu menej. Kedze pochybujem ze sa niekomu bude chciet vyhodit 120 eur za obidve origo bocne plastove steny s ochranou proti podjeti tak sem dam postum na upravu tych povodnych.

Takze najsamprv si musime oznacit kde treba vyvrtat diery do bocnej plastovej steny pre uchytenie Tecka do nosnika. Na nosniku si centrofixou nakreslime ciarky (osi od stredu diery) vid. foto a prilozime bocnu plastovu stenu a oznacime si polohu dier na BPS.

Obrázok

Navrtame diery do BPS a prilozime si zhora Tecko a oznacime si usek kde vyrezeme do BPS vykus na rurku Tecka vid. foto. Cely postup aplikujeme aj na druhej strane (druhej BPS).

Obrázok
Obrázok
Obrázok

Teraz si musime oznacit do BPS vyrezi pre prednu pricnu oceloveho krytu motora. Takze namontujeme obidve BPS aj s Teckami (tak aby naklonene rurky tecok smerovali dopredu) na nosniky a zlahka ich dotiahneme. Prichytime ocelovy kryt motora o napravnicu (zlahka dotiahneme sruby) a prednu cast krytu pritlacime k obidvom BPS tak aby sa ich ta pricna dotykala. Centrofixou obkreslime na BPS ciary kade budu prechadzat konce pricne a aj oznacime hlbku po koniec rurok Teciek vid. foto. Vsetko demontujeme naspat dole.

Obrázok
Obrázok


Do BPS opatrne vyrezeme prip. noznicami na plech vystrihneme otvori pre konce pricne krytu vid foto.

Obrázok
Obrázok

Vsetko este raz len tak letmo poskladame a skontrolujeme ci je to OK. Ak hej tak zase vsetko kompletne demontujeme. Ty bystrejsi si pri skusobnej montazi iste vsimnu ze BPS su koli Teckam na dlzku poodtiahnute od nosnika asi na 5mm. Aby nam cez tuto sparu zbytocne nekydal bordel od kolies do motoroveho priestoru je nutne prilepit na vrchny limec BPS kejdrovu pasku ktora perfektne vyplni medzeru. Aby poriadne drzala tak limec BPS dokladne odmastnime a za pomoci teplovzdusnej pistole ohrejeme lepkavu stranu kejdrovej pasky. Postupne ju prilepime k limcu BPS a zvysok odrezeme vid foto.

Obrázok
Obrázok
Obrázok

Do ZAVITOV NITOVACICH MATIC a aj na SRUBY fajne nastriekame medenej pasty prip. natrieme grafitovej vazeliny. Vsteko poskladame t.j. nasadime BPS spolu s Teckami a s CITOM DOTIAHNEME SRUBY (netreba zabudat ze nitovacia matica sa moze pri povolovani srubi zacat pretacat!!!). Poskladame podblatniky nahodime IC, rurku co ide od turba do IC, nadobku na ostrekovac, svetlo atd. Bude to vyzerat asi takto:

Obrázok
Obrázok
Obrázok

Teraz nas caka velke finale. Konecne uz mozeme namontovat plechovy kryt pod motor. Zo zadu ho drizia 3 sruby na uskach s pryzovymi zarazkami a v predu 2 dlhe sruby v dierkach na konci Teciek. Spodne limce BPS prichytimme cez dierky v plechovom kryte motora malymi samorezkami na 25ku torx (co drzali povodny plastovy kryt). Nasadime do spodnych rohov naraznika tie take plastove trojuholniky a prisrubujeme ich o spodnu hranu podblatnika. Vyzera to nasledovne:

Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok

A hotovo! Uz len spustit motor zo zdihaka dole na zem, start a vela statsnych kilometrov. Clovek je stym taky istejsi aj na neistych cestach ;) :D
Naposledy upravil TDI tech dňa 18 Okt 10, 0:24:56, celkovo upravené 1

TDI tech 


 
Príspevky: 47
Registrovaný: 23 Jún 10, 10:06:34

Poslaťod Skoda » 24 Jún 10, 15:15:23

sikula ;)
ChipTuning a diagnostika ČR Jihočeský kraj (JH)
+420728772312
Oprava sw teplého startu TDI

TDI Jednohmot 5Q spojky podélné i příčné 228mm

Skoda 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 314
Registrovaný: 13 Jún 10, 10:25:57
Bydlisko: ČR

Poslaťod Breznew18 » 25 Jún 10, 7:57:59

pekne si to porobil
Alfa Romeo sportwagon 1,9 jtdm chip Alpiners

Breznew18 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 797
Registrovaný: 13 Jún 10, 13:19:15
Bydlisko: Okres Lučenec

Poslaťod TDI tech » 18 Okt 10, 0:30:15

Doplnil som postup montaze :xxx

TDI tech 


 
Príspevky: 47
Registrovaný: 23 Jún 10, 10:06:34

Poslaťod Breznew18 » 21 Okt 10, 14:28:04

to mas teraz ako tank :D ked bude na ceste zapcha kludne si to reznes aj po poli :D
Alfa Romeo sportwagon 1,9 jtdm chip Alpiners

Breznew18 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 797
Registrovaný: 13 Jún 10, 13:19:15
Bydlisko: Okres Lučenec

Poslaťod barborka » 09 Aug 11, 21:09:44

Super návod dik určite mi pomoze
VW BORA VARIANT 1,9 TDI PD 85 Kw AJM 6 kvalt
PONUKAM ZVARANIE TIG (zelezo,nerez ) viac PM
hľadám prácu ako zvárač TIG,MIG,MMA kontakt email :)
Momentalne sice pracujem ale lepsiej ponuke neodolam :p

barborka 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 221
Registrovaný: 20 Jún 10, 10:33:46
Bydlisko: Prešov okolie

Poslaťod autickar21 » 10 Aug 11, 16:24:03

By ma zaujimalo co ti pomoze plechovy spodok vo vyjazdenych kolajach na ceste? Ked chytis hrb na ceste, plech sa prehne a ide rovno na olejovu vanu. Odskusane na octavii 4x4. Pomaha to velmi dobre proti konarom na zemi.

autickar21 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 620
Registrovaný: 16 Jún 10, 15:22:18
Bydlisko: Nové Mesto nad Váhom

Poslaťod TDI tech » 13 Sep 11, 13:58:33

Neviem kde si k tomu dosiel, ale mam ho presne koli skrtacke o vyjazdeny asfalt. Ked nabehnem na hrb tak pocujem iba taky duty plechovy zvuk ako ked udries po plechovom sude a viletia spodomna iskry a idem dalej. To co hovoris ty sa stava u cinskych napodobenin. Tie su tensie a hlavne maksie. Ako blato. Ale origo dekel je fakl tuhy jak betonovy panel. Mam podvozok z eReSy a skrtacka je umna na dennom poriadku a zatial bez akejkolvek ujmy. Je pravda ze ten plech mam uz riadne dodriapany. Asi tak

TDI tech 


 
Príspevky: 47
Registrovaný: 23 Jún 10, 10:06:34

Poslaťod autickar21 » 13 Sep 11, 20:47:16

u nas to skoncilo prerazenou olejovou vanou, aj ked dotycny tade chodil denno denne. Vzdy poctivo 50 po vyjazdenych kolajach na kizovatke a hrboch od brzdenia od kamionov. Pri stihani zelenej isiel cca 80, auto sa prilis zhuplo , plech sa prehol az chytilo vanu a ta praskla. Keby to auto malo tvrdsi podvozok, nic sa nestane.

autickar21 

Obrázok užívateľa
 
Príspevky: 620
Registrovaný: 16 Jún 10, 15:22:18
Bydlisko: Nové Mesto nad Váhom

Poslaťod TDI tech » 18 Feb 12, 21:31:10

Cina

TDI tech 


 
Príspevky: 47
Registrovaný: 23 Jún 10, 10:06:34


Späť na FAQ - Časté dotazy

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 2 hostia

cron