dr.risko píše:1soda... no obuvat sa do ludi vies pekne. Kazdopadne do mira22 ty vobec nemas dovod drbat pretoze za jedno ty si o nom pocul len od Netopiera a za druhe ako aj zistime v texte dalej rozdiel medzi tebou a nim je co sa tyka aut extremne meratelny. A rozdiel medzi tebou a mnou zistis tak isto staci len pozorne citat.
Samozrejme upozornujem ta ze sam si za toto mozes... Reagujes agresivne na veci ktore su standardne a bezne a tak neostava mi nic ine len ti vysvetlit ako sa veci maju...
tak zacneme...
... odkial mas ze kluka a blok na benzinaku vz. na diesli je rovnaka?
fakty:
1. benzin ma nizsie zdvihy z toho sa da logicky usudit ze kluka bude mat kratsie ramena co sa = menej materialu a to sa = nizsej hmotnosti
2. najvyssi krutiaci moment ktory dosiahne sa nachadza vo vysokych otackach kym diesel naopak podstatne nizsie. No a so zvysujucimi sa otackami klesa hlavne dynamicke namahanie lozisk ulozenia klukoveho hriadela co je podstatna cast celkoveho zatazenia... cize pre benzin to znamena opat mensiu masu kovu na kluke a ulozeni kluky.
To uz mame 2 dovody preco blok nemusi byt taky masivny ako pre diesel...
3. kedze diesel ma vyssie zdvihy a vyssie kompresne pomery a kedze nic nevies o priebehu rychlosti pieta nedzi HU a DU tak preto aj nevies nic o tom ze v istom mometne ma piest 0 zrychlenie a opat v zlomku sekundy zase maximalne. Piesty samozrejme su podstatne tahsie ako ma benzin a teda pretazenie od zotrvacnych sil je daleko vyssie ktore sa extremne prejavuje v nizkych otackach coho vysledkom bolo "stvorenie" tak nenamvideneho 2hmotneho zotrvacnika.
Ked treti bod zhrniem tak hodim ti na pravu nohu zotrvak z 2.0 benzin a na lavu z 2,0diesel. Tu pravu ti snad daju dokopy ale lavu jedine amputuju pretoze ten bude kurva tazky.
4. okrem dalsich faktov je taky okaty uz len fakt o tom ze diesele su bezne papierovo o +75 az 100kg tahsie ako benzinaky o rovnakom objeme a to vie kazdy blbec tak kde to asi tak nabralo tu vahu?
Vidis nic nevies o motoroch a nic nevies ani o mne. A ja o tebe viem viac ako si myslis... Viem odkial si, viem ako sialene a nezrozumitelne rychlo rozpravas a viem aj vela o tvojej ibize aj viem kto ju robil a akym sposobom ju robil lebo ho osobne poznam atd... Ale najdolezitejsie je to ze viem veci zo zakulisia ktorym ty v prvom rade nemas sancu rozumiet lebo v tom "nechodis" a moze ti stacit len to co som ti napisal - moze to chodit lepsie a euro4 s tym spolocne nic nema. Ale viac ti nepoviem vysvetli si to ako chces tu na fore sa tieto veci ohladom tvojej ibizy rozoberat nebudu... Ked si spokojny som rad, Netopier je rad a vsetci sme radi. Nebudeme robit ziadne konflikty tak skludni svoj hormon a poradim ti odpoved nabuduce ked ti niekto da otazku alebo nejaku poznamku k tvojej ibize: Staci ked sa kludne spytas "Preco si to myslis?" a to povedie k dalsej slusnej debate ale ak mas s tym problem tak bohuzial plati len to stare zname: "Komu niet rady, tomu niet pomoci"
Späť na Údržba a technické problémy Alfa
Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 0 hostia