teoret by sa aj dalo, aby sa napojili 4 vstreky, len by si potreboval damos na dane auto a nastavit mozno vyssiu citlivost na davky, lebo mozno seria ma nastavenu uplne inu, ako by si potreboval zo 4mi vstrekmi. to ale znamena, ze by ti nemuselo auto ist na volnobehu, lebo by si nemal spravnu davku. mozno by si nepotreboval hybat s tymto parametrom, tazko povedat.. damos by ti to po 2 dnovom studovani povedal.
ak pouzijes vystup na trysku ako vstup na 4 mosfety, tak to bude nudzove riesenie, ale da sa. bude to vstrekovat, ale v nespravnom case.. ale pojde to.
programovatelna ecu ma zase vyhody v tom, ze na nej doladis cokolvek ovela rychlejsie a lahsie. kym spravis jedno nastavenie na seriovej, tak na programovatelnej spravis niekolko destatok a stovak nastaveni, lebo taku vlasne nastavujes po kabli a online.. hned vidis, co je v softe nastavene, a menis to za 2-3 sec...
ja som minule nastavoval jedneho benzinaka, ktory potreboval uplny remap palivovych map a trvalo to na seriovej ecu 2 dni a padlo tam na 130hp motore asi 40L benzinu(to bolo iba zakladne nastavenie, aby to chodilo).. kym som sa vychujil z jedneho logu a kym som to spravne pozadaval do tabuliek, tak na 1 pokus som minul asi 1-2 hodiny casu. ale dalo sa, no narocnost podlamna 100nasobne vyssia, ako pri programovatelnej. za dalsie, seriova to ma v tabulkach domotane a programovatelna to ma uplne jednoduche, ked chces. lenze kym by si zapojil a naucil sa to, co vsetko zvlada programovatelna, tak by som ta aj lutoval, lebo by si dostal uz po 3 dnoch totalne nervi.. lenze teraz sa da kupit ecu uz aj s hotovymi mapami, staci iba par nastaveni zmenit a volis si pocet vstrekov, kolko krat vstreknut, v akom case, typ sekvencie, opozdenie vstrekovaca, map-maf, system snimania s cidiel .... ja som zacinal tak, ze som musel stvorit cely soft, lebo hotovy soft neexistoval... tyzden som nevedel nastartovat auto.
dalsi som sa ucil, ze co a ako nastavit, aby to aj chodilo.
o rok som vedel naladit motor, aby vyhral zavod. pocas prveho mesiaca som skoro chytil prelezaniny, lebo som studoval v posteli, alebo v kresle a testoval vsetko simulatorom..
skoro som zabudol chodit. pred tym som ale uz vedel, ze co a kde zhruba upravit na motore v mechanike.. ecu nie je vsetko.. ecu tazi z hardware. hardware je motor.
raz chcel jeden chlapik, aby som mu povedal, ze ake ecu pouzivam, ze ide zacat a o tyzden robil zo mna vola na nete, ze som ho odrbal, lebo vraj ta ecu je zla.. vopred som ho varoval, ze bude mat nervi..
takze odznovu: najskor si musis zvolit, ze aky vykon chces, potom kolko mas prachov a ci nebudes chciet kazdu chvilu do toho kafrat.. ak chces o 50-70% vyssi vykon a kasles na to, tak to sa da aj zo seriovou ecu( teda hociaky vykon sa da zo seriovou). v prvom rade musis vediet, ze co znamenaju mapy v softe a nielen sa domnievat, potom musis mat lambdameter a v poslednom rade musis vediet ako na ten motor, aby vydrzal ladenie..
ak vies, ze budes narocnejsi, tak 2L motor, 16ventil a zmierit sa zo sumou 2000€ pre najskromnejsi zaciatok. kupovat vzdy vec, ktora je stavana na ovela vyssi vykon, aby si nemusel dookola kupovat to iste, ale do vyssieho vykonu. samozrejme pre narocnejsieho volit programovatelnu ecu. ak by si po 2 rokoch potom povedal, ze si akotok spokojny s motorom, tak by si naratal okolo 15tis € v motore a vykon by mal okolo 500hp. poznam to podla typkov, ktorim na zaciatok staci 300 - 350 hp a o pol roka uz nie.
zacinaju s 5tis € a koncia pri 15 tis. potom to trha prevodovky a poloosy..
sprtam sa v motoroch.