od miro22 » 11 Jún 11, 1:06:03
vsetko to je uplne inak. vsetko to je iba o logike. v 6500rpm by ti bolo treba pri KP 1:10 asi 100mm2 o talku vody nejakych 5mpa, aby ti to mozno sposobilo nejake skody.. za 2-3 sec by ti scuclo obsah chlad kvapaliny. objem motora by musel za 10 milisec nasat na jeden nasavaci trakt asi nad 0,4dl, aby to bolo skodlive, co by znamenalo, ze pri tych tockach by si potreboval nejake vykonne cerpadlo v chlad systeme a slusny otvor do kom priestoru. za dalsie, voda kruzkom nevadi.. bezne sa vstrekuje voda z alkoholom, co dokonca sposobuje minusove hodnoty chladu a nie, ak sa jedna o 90 st vodu a motoru to nemoze uskodit, ak sa jedna o kratkodobe veci. pri kruzkoch sa strieda teplota 3000st s teplotou minusu za beznych podmienok.
dalsi priklad: bezne vo vaznych motoroch, sa pouzivaju vstrek trysky o prietoku 1000 kubikov za min a je ich 4 kusy. pri 700hp pracuju na 95% v 9000ot. 4L za minutu a popri tom ak das vstrekovat vodu do sania, o 30% prietoku, tak mas celkom slusnu napln kvapaliny do spalovacieho priestoru(5L sa vstrekuje za minutu !!! ). vysledok? 700hp !!!
obsah komplet chlad kvapaliny je v tom aute asi 7L a nema sancu cez tesnenie ohrozit spal priestor. jedine co moze sposobit je, ze ked motor zastane, tak o minutu sa naplni spal priestor a uz nepretocis motorom, lebo musis vysrobovat sviecku a vypumpovat kvapalinu z valca. dokonca ani na diesli neskodi, ak pridavas na KP 1:20 vodu do sania. robi to len promile na naplni valca kvapalinou.. dalo by sa to vysvetlit este aj zlozitejsie, ale myslim, ze toto je dobre vysvetlene.. polamanymi piestami a vyrazenymi tesneniami som presiel.. mozem vyfotit jeden piest a aj zo 2 kusy tesneni.. mam ich tu v dielni.. vzdy som bol na vine ja a nie voda.
sprtam sa v motoroch.