od miro22 » 13 Júl 11, 23:58:36
risko, co chcem robit s rskou? to vedsinou svitne majitelovi, az ked pride ku mne. navrhnem mu par variant, ale podmienka je, aby sa aspom s casti vyznal, inak nema sancu na zavodoch a za dalsie nebude vediet, o ca sa vlasne jednalo. niekomu mozno postaci iba naladit par veci z ineho motora a niekto sa rozhodne ist inou cestou.
teraz z parxe nieco:
viem, ze malokto pise na net, kto kusok vaznejsie sprta do motorov. mam taketo skusenosti v zivote a nikdy s nich neupustim, preto, lebo staci sa mi poucit 1 krat a nemusim tu istu situaciu zazit 5 a viac krat.
toto sa mi stalo: na zaciatku som robil motor takemu typkovi, ktory zavodil asi 3-4 roky, ale nevedel sa dostat do logiky ani za svet. zazil som s nim totalne prob, lebo vkuse pocuval na brzdarov a nenechal ma robit si svoju pracu. ten jazdec nikdy nic nevyhral a podlamna nikdy nic ani nevyhra..
po tom som zacal inu taktiku. nerobil som motor hocikomu. uz len ludom, ktory mali logiku a aspom s casti poznali motor a palilo im vo vsetkom. ziadny vysokoskolaci, iba obycajny ludia, ktory premyslaju. hned dalsi motor totalny uspech. po tom stale podla tychto kriterii a vyzdy uspech. neuspech som uz nemal. paradox je ale ten, ze ten prvy si do dnes mysli, ze nic neviem. nema sancu to pochopit. nepochopil, ze samotna jazda v aute, ci hocicom vyzaduje tu istu logiku, ako motora tym padom nikdy nema sancu seriozne jazdit.
co s toho vyplyva? ten kto nema logiku, nikdy nic nemoze vyhrat, alebo moze, ale musi mat totalne prachy(technika zakryje jeho nedostatky, lebo auto jazdi "same"). kto je schopny chapat na prvy krat jednoduchost motora a tym padom aj verit mi, tak ten ma sancu na uspechy a nemozem tym padom zazivat zle meno.
za dalsie si treba uvedomit, ze nikoho nechcem nijak ponizit. moze to tak vyznievat, ale ja hocikomu motory nerobim. toto je to sito, ktore by prislo bud cez tel, alebo ak by prisiel ku mne. viac sa mi oplati robit udrzbu bezneho auta, alebo menit rozvody, ako robit niekomu seriozny soft a presviedsat ho o osadeni normalnych veci, aby mohol mat seriozny motor a nasledne za to este zozat to, ze nejaky brzdar v krcme to vsetko poprel. ja sa radsej s takymi ludmi stretnem v opacnej zostave na zavodoch a testnem to v praxi s ludmi, ktori mi rozumeli. nech sa na mna nik nenahneva za to, ako tu pisem, ale hajim sam seba, lebo som na iny pristup uz doplatil.
seriozne, kto sa moze spytat, ze ci sa da upravit motor s el plynom? alebo kto sa moze spytat, ci sa da upravit motor s variabilnym cas vacky? alebo da sa upravit motor, ktory bol vyrobeny po zahajeni vyroby u Henryho Forda po modele T (zaciatok 50siatych rokov minulaho storocia)? pokial budu vyrabat spalovaky, tak cim budu lepsie, tym lepsie sa budu dat upravovat. stale to bude mat viac a viac vyhod a tie starsie budu mat oproti novsim iba nevyhody. dakedy ked niekto chcel 300hp z 2L, tak sa musel narobit a prisiel o velke prachy a dnes to ma za par shupov a vyhodu ma taku, ze dnes bez prob z 2L dosiahne za tie iste prachy ako dakedy nie 300hp, ale 500hp. dokonca vykon nie je nijak hraniceny obsahom motora, iba financiami. da sa dosiahnut aj extrem s hociakeho motora.
toto vzdy paltilo o technike a aj o ludoch. nie je to o egu, ale o faktoch.
sprtam sa v motoroch.