Zdravim vsetkych,
na uvod zacnem opisom auta. Je to 1998 AR 156 2.4JTD 100kW natocenych cca 290tis.(hodnota v pocitaci), vstreky, turbo, dvojhmota su este original, spojka vymenena cca pred 10tis km, vaha vzduchu menena pred 30tis.(nie Bosch, znacku si nepamatam, vtedy stala 2700sk). Dvojhmotu som nemenil, vôla bola cca 2cm potom sa to uz vracalo naspäť. Cidla na motore su original (DRV, MAP ... ) , menil som preventivne snimac polohy kluky. Motor ma zaslepeny EGR a miesto katu mam iba hladku ruru. Auto po kupe malo nejaky chip, jazdilo to velmi slusne, problem bol ze pri 3000 otackach pod plnym plynom zhasinal motor. Vtedy som este nevedel, ze geometria na turbe bola zapecena a ze tam vobec nejaka je
. Chip som dal odstranit a odvtedy mam auto so seriovym softom. Vykon je podstatne nizsi ale motor sa uz nevypina za jazdy, maximalne s nim trhne pri 3000tis otackach a točí dalej. Po vycisteni turba sa trhanie stratilo, avsak vyzera to tak ze ho treba cistit pravidelne aspon raz, dvakrat za rok, potom sa trhanie vracia. Po case som si nahodil aj budik tlaku turba, ukazuje zhruba 0,05 - 0,1 bar viac ako MAP senzor cez FIAT ecu scan, ale aj tak je to dobra vecicka. Aspon vidim kedy je cas vycistit turbo, vtedy tlaci cez 1,4-1,5 a len horko tažko zreguluje.
---------------------------
A teraz k problemu, turbo zvyklo za starych čias tlacit viac ako momentalne. Budik ukazoval nieco okolo 1 baru co je trochu menej ako by mal ukazovat. Posledne vsak registrujem hodnoty 0.85 - 0.9, tak som dnes zobral notebook a nameral nejake hodnoty do csv. Vysledky nie su velmi lichotive.
Namerane hodnoty:Plniaci tlak prevazne max 0.8bar (iba hore prudkym kopcom 0.9). Podla udajov v csv zrychlenie 0-100 za 11s
Takze na original tomu treba 1.5 sekundy dole. Tipujem, ze zhruba 25 koni sa vyparilo z motora.
Pod plnym plynom vaha namera 800mg/i (iba do kopca dava 900mg/i vtedy je tlak turba 0.9bar)avšak požadovane množstvo je 1200. Vstrekovanie pri plnom plyne dava 52-55mg/i a vysokotlake cerpadlo na volnobeh 330bar, plny kotol cca 1350.
Ulozene chyby pocas merania:P0404 - EGR device
P0704 - Transmission/Gear Sys
Komentare k suborom:rovinka prevazne v 5ke.csv - na zaciatku akceleracia s vysledkom 11s, potom som isiel prevazne v 5ke, je tam dvakrat zrychlenie zo 70 do cca 150km/h. Zaujimave su riadky cislo 156 a 268, plniaci tlak dosiahol nieco cez 1bar, vtedy doslo k regulacii a zahadne poklesli otacky motora, na budiku to bolo vidno nieco cez 200otacok dole akoby presmykla spojka pri tom je vsak nova.
kopec_do 44sek.csv - najprv jazda dost strmým kopcom, potom rovinka. Do kopca turbo zatlacilo 0.9bar
fuelpressure&boost.csv - akceleracia na rovinke, zobrazeny tlak cerpadla, turba a mozstvo vstrekovaneho paliva.
freestyle.csv - do kopca plus zakruty
Rozmyslam nad roznymi vecami, napr ze turbo je uz na odchode - 290tis km je viac nez dosť, hadice by mali byť ok, nikde nevidno, nepočuť žiadnu dieru, spony som podotahoval ako sa dalo. Vyfukova cast na turbe ma trosku osekane konce lopatiek, nieco tam muselo za davnych cias vletiet, aj toto zrejme moze prispiet k poklesu.
Poprosim zainteresovanych keby hodili oko na pripojene csv subory a vyjadrili sa ci hodnoty na turbe, vahe, vstrekoch a cerpadle su v norme alebo nie. Dakujem za kazdy postreh ci napad.
PS.: z neznamych pricin mi to hadze do tabuliek z casu na cas nulove hodnoty. FIAT ECU SCAN hlasi prilis vysoku latenciu aj ked som nastavil najnizsiu moznu.
Nemáte oprávnenie prezerať súbory priložené v tomto príspevku.